Educație

„Bătălia” foștilor rectori UBB pe tema istoriei și geografiei. Daniel David: „Avem șansa să trecem de un sistem de educație în care se predă mult și prost”.

Conform noilor planuri-cadru, istoria și geografia vor fi scoase din programa școlară pentru elevii de liceu, aspect criticat de președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop. „Acum avem oportunitatea să regândim sistemul”, spune ministrul Educației, Daniel David.

Daniel David, reacție la declarațiile președintelui Academiei Române, Ioan Aurel Pop: „Avem șansa să trecem la un sistem de educație în care se predă bine și cu echilibru”| Colaj foto - monitorulcj.ro. Foto Daniel David - Inquam - Gyozo Baghiu. Foto Ioan Aurel Pop - moitorulcj.ro Daniel David, reacție la declarațiile președintelui Academiei Române, Ioan Aurel Pop: „Avem șansa să trecem la un sistem de educație în care se predă bine și cu echilibru”| Colaj foto - monitorulcj.ro. Foto Daniel David - Inquam - Gyozo Baghiu. Foto Ioan Aurel Pop - moitorulcj.ro

 

 


Ministrul Educației, profesorul Daniel David, a reacționat la criticile aduse de președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, noilor planuri-cadru de liceu care prevăd eliminarea Istoriei și Goegrafiei din programa școlară de liceu. 

CITEȘTE ȘI: 
Numărul de ore la unele materii va fi stabilit de şcoală și de elevi, nu de Ministerul Educației. Daniel David: „Ne pasă de viitorul copiilor noștri”

„Cum am putut ajunge așa de troglodiți în acest secol al XXI-lea? În loc să ne străduim să avem profesori cât mai buni de istorie și geografie, să creăm conținuturi atractive, să folosim metode cât mai adecvate învățării, să facem din temele aride subiecte de vis, să stârnim curiozitatea copiilor și adolescenților, ne dăm de ceasul morții să tăiem și ce mai este din istorie și geografie. Se vede că este amenințată din nou și limba latină”, a notat, președintele Academiei Române, clujeanul Ioan Aurel Pop, fost rector al Universității Babeș-Bolyai, în analiza cu privire la noile planuri-cadru de liceu publicată de afnews.ro


David: „Să ne gândim în primul rând la copii”

Ministrul Daniel David a reacționat, prin intermediul unui text publicat pe blogul personal, în care arată că dezbaterile pe marginea noilor planuri-cadru reprezintă un bun prilej pentru devoltarea unui curriculum modern și atractiv pentru elevi. 

„Îl întreb pe președintele Academiei Române dacă ne place cum actualul sistem de educație ne tratează copiii și domeniile legate de identitatea/cultura națională”, notează ministrul Daniel David în textul publicat pe blogul personal. 


„Mă uit la testele naționale și internaționale și sunt extrem de îngrijorat când văd procente adesea de peste 40% sub sau la limita funcționalității. Mă uit în jur și văd prea mulți copii care nu vorbesc corect limba română, se plictisesc de clasicii literaturii noastre, au teorii istorice pseudoștiințifice, fac confuzii grosolane în geografia țării, latina devine subiect de ironii etc. Acestea, prin faptul că sunt un risc inacceptabil care afectează cultura națională, devin chiar probleme de securitate națională. Acum avem oportunitatea să regândim sistemul care a generat acest risc și această problemă”, explică fostul rector al Universității Babeș-Bolyai.

CITEȘTE ȘI: 
Ministrul Educației, Daniel David, despre planurile cadru pentru liceu: „Vom avea un trunchi comun pentru toate filierele”

David a lansat un apel către experții în educație pentru propuneri care să trateze „cu respect” și „eficient” apectele legate de identitatea națională și a pledat pentru o programă școlară mai „aerisită”, dar cu impact asupra comeptențelor dobândite de elevi. 


„Aș vrea să văd predate conținuturi mai aerisite și relevante, cu mijloace de predare și manuale atractive, care să-i încurajeze și să-i entuziasmeze, nu să-i plictisească pe copiii noștri, atunci când vorbim despre aspectele legate de identitatea/cultura națională”, subliniază Daniel David. 

Potrivit ministrului Educației, modul în care științele au fost abordate până în prezent în programa școlară „nu a funcționat”, în condițiile în care „pseudoștiința devine și aici o problemă de securitate națională”.


Avem șansa să trecem de la un sistem de educație în care se predă mult și prost (avem printre cele mai multe ore/an între țările OECD), foarte centralizat (cu puține opțiuni la nivel de școală și/sau elevi), care, dincolo de faptul că este învechit (se bazează pe modele și unele manuale din 2004), chiar prin rezultatele generate ne pune adesea la risc copiii și societatea, la unul în care se predă mai aerisit și relevant, bine și cu echilibru între centralizare și descentralizare. În acest proces, să ne gândim în primul rând la copii – nimeni nu se prea gândește la ei în aceste discuții –, fără însă să lăsăm profesorii deoparte și să nu închidem școala pentru părinți sau societate”, a explicat ministrul Educației, Daniel David. 

De altfel, David a suliniat că atât timp cât va coordona activitatea Ministerului Educației, nu va exista „vreo «ofensivă» contra acestor domenii”.

Anterior, Daniel David arăta că la minister au ajuns o serie propuneri ca aceste materii să fie menținute în toate filierele de liceu, astfel încât Istoria și Geografia să nu fie eliminate din programa școlară. 

Articolul integral semnat de Daniel David poate fi citit pe blogul autorului. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Noi planuri-cadru pentru liceu, adoptate după dezbateri în universități

Ministrul Educației, Daniel David, despre planurile cadru pentru liceu: „Vom avea un trunchi comun pentru toate filierele”

Numărul de ore la unele materii va fi stabilit de şcoală și de elevi, nu de Ministerul Educației. Daniel David: „Ne pasă de viitorul copiilor noștri”

Ultimele Stiri
abonare newsletter