Monitorul Cartierelor

Vă mai amintiți toboganul din Parcul Caragiale? Zona se schimbă radical

Clujenii își amintesc cu nostalgie toboganul gigant care exista odată în parcul din fața Palatului Telefoanelor.

 

 


Fotografia postată în grupul de Facebook „Amintiri din Cluj” a adunat zeci de like-uri și comentarii din partea clujenilor care și-au petrecut copilăria în Parcul I. L. Caragiale.

 


Acesta nu era însă singurul din oraș, mai multe tobogane de dimensiuni spectaculoase fiind amplasate și în Parcul Central, în Parcul Babeș și în Parcul Feroviarilor.

Parcul I. L. Caragiale se schimbă radical

Primăria Cluj-Napoca are în plan reabilitarea și introducerea parcului I.L. Caragiale și a patrimoniului natural și arheologic existent aici în circuitul turistic integrat al oraşului. Suprafața totală amenajată prin proiect va fi de aproape 12.000 mp, iar costurile totale ale investiției sunt estimate la peste 25,5 milioane de lei (TVA inclus), cu o durată estimată de realizare de doi ani.


Proiectul include lucrări de reabilitare a Parcului Ion Luca Caragiale, a străzii Octavian Petrovici și parțial a străzii George Barițiu. Se propune reamenajarea integrală a suprafeței parcului, cu identificarea și păstrarea vegetației valoroase și sănătoase existente, pentru a crea o atractivitate mai mare în rândul publicului. Totodată, se propune descoperirea Canalului Morii, al cărui traseu sistematizat a fost acoperit la sfârșitul anilor ’80 cu o dală de beton.

Cercetări arheologice în „inima” Clujului

În continuarea acestor demersuri se propune realizarea unor cercetări arheologice care vizează descoperirea traseului celei de-a doua incinte medievale a orașului, ce traversează suprafața parcului. Prin documentarea arheologică a acestui areal se dorește evidențierea la suprafață a descoperirilor arheologice, pentru a crește atât atractivitatea parcului, cât și pentru a releva evoluția istorico-urbanistică.


De asemenea, se propune regândirea în întregime a străzii Octavian Petrovici, prin reconfigurarea geometriei acesteia în plan, eliminarea tuturor parcărilor existente, înlocuirea straturilor de uzură existente, a sistemului de iluminat public, precum și dotarea acesteia cu mobilier urban nou, marcaj rutier și signalistică urbană noi, dar și plantări de aliniamente de arbori. Acolo unde condițiile de trafic permit, se propun reorganizări de străzi de tip „shared-space”, prin eliminarea diferențelor de nivel între spațiul pietonal și carosabil.

CITEȘTE ȘI


POZA ZILEI. Recunoașteți locația? Zona se transformă radical în următorii ani

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter