Politică
Vor rămâne profesioniștii. Senatul aprobă metodologia pentru reorganizare.
Biroul permanent al Senatului a aprobat, miercuri, metodologia de organizare a testării profesionale a angajaților Camerei superioare a Parlamentului, în urma căreia structura instituției va fi redusă.

Biroul permanent al Senatului a aprobat, miercuri, metodologia de organizare a testării profesionale a angajaților Camerei superioare a Parlamentului, în urma căreia structura instituției va fi redusă.
„Am amânat (aprobarea metodologiei-n.red.) de luni până vineri ca să fie timp pentru unele propuneri constructive. Nu își dorește nimeni decât transparență și echitate în acest proces de reorganizare ca să rămână în această instituție profesioniștii, că sunt foarte mulți profesioniști aici fără de care nu poate funcționa Senatul. Deci, metodologia a fost aprobată, în următoarea ședință de Birou permanent sau în maximum două săptămâni vom aproba și statul de funcții, după care va curge acel termen de 60 de zile pentru organizarea concursurilor și tuturor procedurilor aferente”, a afirmat președintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean.
CITEȘTE ȘI:
Ilie Bolojan susține că Senatul va funcționa „bine-mersi”, după ce se vor face reducerile de personal: „Important e să iei decizii de management corecte”
El a explicat că un amendament a vizat prelungirea timpului alocat parcurgerii bibliografiei.
„Erau cinci zile, s-a mărit la șapte zile bibliografia, după care se organizează aceste concursuri. Argumentul pentru un termen așa de scurt este faptul că cei care vor da concurs vor da din legislația cu care lucrează zi de zi. Deci nu ar fi nevoie de un termen de 30 de zile ca să citești, să te pregătești din ceea ce tu faci în fiecare zi. (...) Vor fi mai multe comisii de concurs. Comisiile sunt formate din funcționari din cadrul Senatului, conduse de directori, directori generali. (...) Vor fi mai multe tipuri de concursuri” a explicat Abrudean.
Potrivit documentului adoptat, metodologia constituie „un îndrumar pentru aplicarea corectă și unitară” a prevederilor legale la nivelul aparatului de specialitate al Senatului României, pentru: reîncadrarea în noile funcții ca urmare a reorganizării aparatului de specialitate al Senatului; reîncadrarea până la concurența numărului de posturi aprobat în statul de funcții, ca urmare a susținerii examenului de testare profesională; departajarea funcționarilor publici parlamentari/personal contractual de execuție care în perioada de preaviz optează pentru aceeași funcție publică din lista cuprinzând funcțiile publice parlamentare vacante/temporar vacante corespunzătoare, sau din lista cuprinzând funcțiile contractuale vacante/temporar vacante corespunzătoare, pusă la dispoziția acestora, prin afișare pe site-ul instituției.
Proiectul de hotărâre privind structura serviciilor Senatului, prin care se va reduce numărul de posturi bugetate din instituție cu 183 (24%), a fost adoptat, pe 3 februarie, în plenul Camerei superioare.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: