Sănătate

Bacteriile din gură pot „topi” până la 99% din celulele canceroase

O echipă de cercetători de la Guy's and St Thomas' și King's College London a făcut o descoperire surprinzătoare care ar putea revoluționa tratamentul cancerului cerebral și gât.

Fusobacterium devine aliatul neașteptat în lupta contra cancerului. Foto: pexels.com Fusobacterium devine aliatul neașteptat în lupta contra cancerului. Foto: pexels.com

Studiul lor, publicat recent în revista Cancer Communications, arată că o bacterie comună din cavitatea bucală ar putea fi cheia unor noi terapii împotriva acestei forme agresive de cancer.

Oamenii de știință au observat că pacienții cu niveluri mai ridicate de bacterii bucale numite Fusobacterium tind să aibă un prognostic mai bun în lupta cu cancerul.

Intrigați de această corelație, cercetătorii au decis să investigheze mai îndeaproape.

Dr. Anjali Chander, cercetător principal la King's College London, a făcut experimente de laborator care au dus la o descoperire uimitoare. Atunci când culturile de celule canceroase de la nivelul capului și gâtului au fost expuse la Fusobacterium, numărul celulelor canceroase viabile a scăzut cu 70-99%.

Revoluție în oncologie: Bacteriile orale distrug până la 99% din celulele canceroase

Practic, bacteria părea să „topească" tumorile, eliberând molecule toxice care reduceau dramatic viabilitatea celulelor canceroase.

Despăgubiri de 100.000 de euro în urma unei infectări cu bacterii nosocomiale într-un spital de copii din Iași

Dr. Miguel Reis Ferreira, consultant în domeniul cancerelor de cap și gât și autor principal al studiului, subliniază complexitatea relației dintre aceste bacterii și cancer. El avertizează că, deși Fusobacterium pare să aibă un efect benefic în cazul cancerului cerebral și gât, aceeași bacterie poate agrava alte tipuri de cancer, cum ar fi cel intestinal.

Speranță pentru pacienții oncologici: Bacteriile orale ar putea revoluționa tratamentul cancerului

Această descoperire deschide noi perspective în tratamentul cancerului cerebral și gât, al șaselea cel mai frecvent tip de cancer la nivel global.

Cercetătorii sunt entuziasmați de potențialul acestei descoperiri, dar subliniază necesitatea unor studii suplimentare pentru a înțelege mai bine cum pot fi transpuse aceste cunoștințe în tratamente eficiente pentru pacienți.

Ei speră că această descoperire va fi primul pas către dezvoltarea unor terapii mai eficiente și mai puțin invazive pentru pacienții cu cancer cerebral și gât.

Beneficiile scorţişoarei. Scade glicemia şi previne cancerul.