Sport

Piloții fără carnet vor fi trași pe dreapta

FIA a înăsprit condiţiile ca un pilot să poată concura în F1, pe lângă vârsta minimă de 18 ani sportivii trebuind să îndeplinească şi alte cerinţe pentru a primi Super licenţa necesară în Marele Circ.

Printre condițiile impuse de Federația Internațională de Automobilism figurează și obligativitatea deţinerii unui permis de conducere pe drumuri publice.

Măsurile vor intra în vigoare din 2016. Tot de atunci, piloţii trebuie să acumuleze cel puţin 40 de puncte, potrivit unui sistem stabilit de Federaţia Internaţională de Automobilism, şi să fi petrecut cel puţin doi ani într-o categorie sportivă inferioară.


Astfel, campionii din seriile EuroF3, LMP1 din CM de anduranţă şi IndyCar vor obţine cele 40 de puncte necesare participării în Formula 1. Campionii din GP3 vor primi numai 30 de puncte, la fel cei din Formula Renault 3,5.

Campionul şi vicecampionul din GP2 vor primi în vederea Super licenţei 50, respectiv 40 de puncte. Cele mai multe puncte vor fi acumulate de învingătorul din Formula 2, o competiţie ce va fi relansată de FIA. Ocupanţii primelor trei locuri în F2 vor putea obţine Super licenţa pentru F1 chiar dacă nu îndeplinesc regula celor doi ani petrecuţi într-o categorie inferioară.


Dacă regulile ar fi fost valabile pentru acest an, olandezul Max Verstappen nu ar fi putut lua startul în sezonul Campionatului Mondial de Formula 1, care va începe în martie, pentru că nu îndeplineşte niciuna dintre condiţiile care vor fi introduse.

La un an după ce şi-a încheiat evoluţiile în competiţiile de karting, Verstappen, născut la 30 septembrie 1997, a semnat un contract cu echipa a doua a Red Bull, Toro Rosso, urmând a fi pilot titular în sezonul 2015. El va avea aproape 17 ani şi jumătate la data primei etape a competiţiei, programată în 13-15 martie, la Melbourne (Australia), devenind astfel cel mai tânăr debutant din istoria F1. Jos Verstappen, tatăl lui Max, avea 22 de ani când a debutat în F1 la Benetton, în 1994.


Olandezul, care nu are permis pentru drumuri publice, spune că nu îi place să conducă maşini de oraş. „Este bine să fii pasager când altcineva conduce şi mie chiar nu-mi place să conduc maşini de oraş”, a spus Verstappen pentru publicaţia finalndeză Turun Sanomat, citată de motorsport.com.

Verstappen a ocupat locul 3 în sezonul 2014 al Campionatului FIA European Formula 3 şi ar fi acumulat 20 de puncte, un număr insuficient pentru Super licenţă.


Debutul timpuriu al lui Max Verstappen a fost criticat de fostul campion mondial Jacques Villeneuve, care îl consideră drept „o insultă”. „Vreţi să vă spun adevărul? Cred că Max este o insultă. Îşi dau seama cei de la Red Bull că pun un copil în Formula 1? Sunt convins că este rapid, dar el nu are nicio experienţă. Eu am ajuns în Formula 1 la vârsta de 25 de ani, după ce am câştigat în IndyCar. Înainte de a te lupta cu vieţile altora, trebuie să înveţi, dar Formula 1 nu are acest rol. Debutul unui pilot de 17 ani reprezintă un mesaj negativ pentru Marele Circ. Vine Verstappen, face zece tururi şi impresionează imediat. Pare că oricine poate conduce o maşină de Formula 1”, a declarat canadianul, în urmă cu trei săptămâni.

Ultimele Stiri
abonare newsletter