Actualitate
Pasaje supraterane/subterane peste Tăietura Turcului şi Piaţa Mărăşti. “Am venit cu ceva concret”
Viceprimarul Dan Tarcea a anunţat că pasajele supraterane/subterane în zona Pieţei Mărăşti şi Tăietura Turcului au şanse mari de realizare în viitorul apropiat.
Despre ideea construirii unor pasaje supraterane şi subterane primarul Emil Boc vorbea încă de anul trecut.
“Şi sunt lucrările care vizează realizarea unor pasaje supraterane sau subterane, în principiu, probabil vor fi subterane. În Mărăşti vrem să realizăm un pasaj care să evite zona sensului giratoriu. Rămâne în discuţie dacă să fie suprateran sau subteran. Suprateran ar fi mai ieftin, mai uşor de făcut, dar nu are estetica corespunzătoare. Subteran este mai eficient din perspectivă estetică, dar este mai scump, dar ne vom consulta şi vom lua o decizie în acest sens. La fel pasaj pe Tăietura Turcului, acolo ne blocăm pe zona respectivă, şi nu în ultimul rând în Piaţa Mihai Viteazu, un pasaj subteran pentru a elimina traficul pietonal care fragmentează circulaţia”, spunea la acea vreme Boc.
Acum, viceprimarul Dan Tarcea spune că luna viitoare va fi organizată o licitaţie pentru studiul de fezabilitate şi studiu de trafic pentru pasajul suprateran/subteran din Piaţa Mărăşti.
“În 17 octombrie va fi organizată licitaţia pentru studiu de fezabilitate şi studiu de circulaţie pentru pasajul subteran sau suprateran din Piaţa Mărăşti. Avem data clară pentru licitaţie, urmează să fie ridicat pe SEAP şi anunţul. Noi am trimis către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) anunţul în 8 septembrie. La fel, aşteptăm validarea caietului de sarcini din partea ANAP şi pentru Tăietura Turcului, pentru pasajul de peste Tăietura Turcului, peste calea ferată, şi sper ca maxim într-o săptămână să fie ridicat şi acela pe SEAP şi să poată participa lumea la licitaţie. Sunt nişte lucrărie necesare şi care trebuie făcute. Până am ajuns aici a durat vreo 3 luni, dar am ajuns la o etapă în care venim şi cu ceva concret”, a spus Tarcea.
Până când se vor construi aceste pasaje, Boc îşi pune speranţa în finalizarea centurii metropolitane.
“Dar rămâne proiectul prioritar major centura metropolitană a Clujului. Acesta este cel mai important proiect al Clujului pentru următorii patru ani. Vestea bună este că această centură este prinsă în planurile pe fondurile europene şi avem 150 milioane de euro rezervaţi pentru cei 38 de kilometri care vin de la nodul de autostradă A3 de la Gilău, pe malul Someşului până la sensul giratoriu de la Cora, pasaj suprateran peste DN 1 până la Bucium, după care intervine centura de sud a Clujului, traversează Făgetul, Calea Turzii, Selgros, Iulius Mall şi iese la Apahida, legătura cu centura Vâlcele-Apahida. De tot acest traseu vor exista şi bretele de circulaţie care vor descongestiona serios traficul. Ruta Cluj-Floreşti este cea mai aglomerată rută de trafic din România, mai aglomerată decât Bucureşti-Otopeni”, spune Boc.