Actualitate

O cincime dintre români aspiră la trotinetă electrică. La Cluj-Napoca se lasă așteptate

Circa 20% dintre români intenţionează să cumpere o trotinetă electrică până la finalul acestui an, iar bugetul alocat pentru o astfel de achiziţie este, în medie, de 2.000 de lei, reiese dintr-un sondaj realizat de o platformă de e-Commerce, publicat joi.

În acest context, profilul clienţilor de trotinete electrice arată că acestea sunt achiziţionate, cu precădere, de către bărbaţi (80% dintre cumpărători), cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani. Aceştia sunt fie pasionaţi de mişcare şi activităţi în aer liber, fie vor să găsească o alternativă la aglomeraţia din marile oraşe şi să economisească timp în trafic.

Potrivit sondajului, în mod obişnuit, clienţii care îşi doresc o trotinetă electrică încep prin a achiziţiona produse mai ieftine, vehiculele electrice reprezentând o categorie de produse relativ nou introdusă pe piaţa din România. Printre criteriile care stau la baza achiziţionării unei trotinete electrice se află autonomia vehiculului, dimensiune, design, cât de rapid accelerează, puterea motorului, frâne, timpul de încărcare şi dotări (claxon, oglinzi, lumini).


„Astfel, clienţii optează iniţial pentru un model dintr-o categorie de preţ mai scăzut, pentru că îşi doresc să beneficieze de avantajele pe care le oferă o trotinetă electrică, precum uşurinţă în deplasare şi manevrabilitate, rapiditate, autonomie etc., însă nu sunt dispuşi la investiţii mai mari. Ulterior, achiziţionează trotinete electrice mai scumpe, care oferă autonomie mai mare, sunt mai confortabile şi mai uşoare”, se arată în concluziile cercetării citate.

Idee revoluționară din San Francisco la Cluj-Napoca?

La începutul lunii martie, Iulian Pădurariu, cofondatorul Flow, un sistem de sharing de trotinete electrice, a investit 1 milion de euro într-un proiect care va fi lansat în acest an. O mie de trotinete electrice ar urma să fie instalate în Cluj-Napoca și București.


„Ce facem cu cele 20.000 de maşini pe care le aduc studenţii la Cluj? Cum îi descurajăm să îşi lase maşinile acasă? Asta e marea provocare. Studenților trebuie să le oferi piste de biciclete, spaţii pietonale, gratuităţi pe mijloacele de transport în comun, pe care le au de altfel. Trebuie să le spunem, «măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş!»”, declară Emil Boc, aprig susținător al metodelor alternative de transport, bicicletele, trotinetele, transportul public și, mai nou, mersul pe jos.

CITEȘTE ȘI: Idee din San Francisco, REVOLUȚIE în trafic. Trotinete electrice, soluție pentru aglomerația din Cluj?


CITEȘTE ȘI: Emil Boc pe trotineta electrică la Bruxelles

Ultimele Stiri
abonare newsletter