Actualitate

Un nou director, aceleași promisiuni bombastice la CFR SA. Facem, dregem, ridicăm restricții!

Noul director general interimar al CFR SA, Marius Chiper a vorbit despre obiectivele sale prioritare, despre absorbţia fondurilor europene la nivelul companiei, dar și despre programul de ridicare a restricţiilor.

Un nou director, aceleași promisiuni bombastice la CFR SA. Facem, dregem, ridicăm restricții!, sursă foto: Digi 24 Un nou director, aceleași promisiuni bombastice la CFR SA. Facem, dregem, ridicăm restricții!, sursă foto: Digi 24

Chiper susține că obiectivele generale și prioritățile de investiții în domeniul feroviar se vor axa pe trei capitole prioritare – continuarea realizării investiţiilor pe termen lung, sustenabilitatea infrastructurii feroviare şi calitatea serviciilor şi a managementului. Acesta a precizat că noul mers al trenurilor va intra în vigoare în luna decembrie, acesta urmând – „probabil” – să „ajusteze” timpii de mers.

„În contextul noii politici europene în domeniul transporturilor, România va trebui să continue investiţiile în infrastructura de transport feroviar, orientate spre dezvoltarea coridoarelor care traversează România, Rin-Dunăre şi Orient/Est-mediteranean, parte din reţeaua Centrală TEN-T, corelat cu alte priorităţi naţionale specifice. CFR SA va pune accent pe optimizarea dimensiunii reţelei feroviare pentru a asigura sustenabilitatea acesteia pe termen lung, atât din punct de vedere financiar, cât şi pentru susţinerea traficului previzionat de călători şi marfă”, a declarat Marius Chiper, într-un interviu pentru Agerpres.


„Se vor defini clar serviciile pe care le asigură CNCFR pentru operarea/exploatarea liniilor de cale ferată aflate pe reţeaua principală şi se vor monitoriza indicatorii de rezultat şi performanţă, şi aici mă refer la realizarea unor programe atractive de circulaţie a trenurilor, îmbunătăţirea serviciilor pentru călători, reducerea timpilor de aşteptare în gări şi digitalizarea serviciilor feroviare etc.”, a mai promis noul director general interimar.

Vor mai rămâne „doar” 220 de restricții

În urmă cu doar câteva zile, Asociația Pro Infrastructură făcea praf CFR Infrastructură, dezvăluind că există peste 1.000 de restricții pe liniile feroviare din toată țara. Marius Chiper continuă același discurs purtat și de predecesorii săi, promițând că, dacă la începutul anului erau – după spusele sale – 442 de restricții, la finalul anului curent vor mai rămâne „doar” circa 200-220.


„Suntem focalizaţi pe mai multe obiective de reţea pentru eliminarea restricţiilor. Unul dintre obiective este eliminarea restricţiilor de pe magistralele de cale ferată. Este un proces început de colegii mei şi îl vom continua, pentru că este un demers pozitiv. Am început anul cu 442 de restricţii şi am reuşit să eliminăm până acum 354 de restricţii. Vom ajunge la finalul anului la circa 200-220 de restricţii. De ce? Pentru că apar alte restricţii. Obiectivul nostru a fost acela de a reduce la jumătate numărul de restricţii de la începutul anului. Programul va continua şi anul următor vom reduce numărul restricţiilor, dar cu siguranţă nu vor dispărea toate”, a punctat Chiper.

S-au făcut multe lucrări de intervenţie şi reparaţie în zona Regionalei Cluj, Cluj-Dej, Cluj-Baia Mare, Cluj-Satu Mare, pe Magistrala 400. Tot pe 400 în zona Braşov-Miercurea Ciuc-Deda-Sărăţel... Deci se vor îmbunătăţi condiţiile prin eliminarea acestor restricţii, dar încă o dată atrag atenţia că vor apărea altele pe care, printr-un proces controlat, trebuie să le eliminăm”, a mai precizat Marius Chiper.


CITEȘTE ȘI: Între Cluj-Napoca și Dej se circulă cu viteza melcului de livadă

Etichete: trenuri cfr sa
abonare newsletter