Actualitate
Mai multe trotinete electrice de închiriat în Cluj-Napoca
Municipiile Cluj-Napoca și Timișoara sunt următoarele orașe țintă pentru serviciul de închiriere de trotinete electrice Flow, anunță fondatorul companiei.
Fondatorul companiei Flow, serviciu de închiriere de trotinete electrice, Bogdan Enoiu, este de părere că „transportul în comun ar trebui să fie gratuit în intervalul orar 7:00 - 9:00 și 17:00 - 20:00". De asemenea, „ar trebui taxate foarte mult mașinile companiilor. Ce înseamnă să le dai la pachet? Păi 90% stau. O companie ar trebui să pună o mașină la dispoziție pentru mai mulți angajați”, a spus managerul.
Bogdan Enoiu a investit în trotinete electrice 400.000 de euro și urmează să mărească investiția la un milion de euro. Cluj-Napoca și Timișoara sunt alte orașe țintă pentru dezoltare.
Trotinete pe modelul bike-sharing
La Cluj a fost inaugurat serviciul FLOW, închiriere de trotinete electrice, pe modelul bike-sharing, printr-o aplicație pe care o poți descărca de pe Android și IoS.
Tariful este 2 lei pentru pornire și 0,5 lei/minut. Utilizatorii care parchează trotineta în dockul de încărcare vor fi recompensați la final cu 4 minute de free, banii de pornire fiind, astfel, returnați în portofelul virtual.
Locațiile primelor 3 dockuri din Cluj-Napoca sunt următoarele: Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr. 77, în incinta The Office, Strada George Barițiu, Nr. 1, lângă sediul Banca Transilvania, în incinta Parcului Rozelor, lângă baza sportivă Winners.
„Ca să te plimbi prin oraș, duci cu tine o mașină de două tone. Aici vorbim de un vehicul de 4-5 kilograme, care nici măcar nu va fi în grija persoanei. [...] Clujul are o problemă atipică față de București legat de adopția bicicletelor sau trotinetelor. Este un oraș deluros, de exemplu să cobori de pe Calea Turzii este foarte ușor, dar când te întorci, e mai greu. Trotineta electrică este o soluție viabilă”, susține Iulian Pădurariu, cofondator Flow.
Lipsa de reguli pentru trotinete duce la haos
În România, în momentul de față, lucrurile nu sunt clare și regulile cărora trebuie să te supui când alegi să circuli cu o trotinetă electrică nu sunt deloc transparente. Când știi, ca stat, că e nevoie de o legiferare în această privință?
Răspunsul ar trebui să fie unul evident. Însă România, ca alte țări de altfel, fie nu a văzut acest lucru ca fiind necesar, fie are alte lucruri mai importante de care să se preocupe. Nu e nimic surprinzător, mai ales dacă iei în considerare timpul extrem de lung de care statul român a avut nevoie pentru a ajunge să reglementeze activitatea serviciilor de ridesharing, de exemplu.
Numai că, în cazul respectiv, miza erau banii. De data aceasta, este vorba de siguranță.
Asemenea regulamentului rutier, statele lumii au legi diferite și în ceea ce privește circulația cu o trotinetă electrică. Totuși, pentru că modalitatea de transport este una relativ nouă, există state în care aceasta nu este reglementată sub nicio formă. Acesta este și cazul României.
Așadar, felul în care alege să circule cu trotineta electrică rămâne la latitudinea celui care o conduce, ceea ce ar putea avea consecințe negative. În acest caz, ca în majoritatea, cetățeanului trebuie să-i faci bine cu forța.
Trotinete pe trotuar sau pe șosea: un mister și pentru autorități
Lipsa regulilor pe care conducătorii de trotinete electrice ar trebui să le urmeze atunci când conduc aceste vehicule nu reprezintă o problemă doar pentru aceștia, ci și pentru polițiști, care nu știu nici ei cum să gestioneze situația.
Circulația pe trotineta electrică este un mister total și nimeni nu știe pe unde ar trebui acest tip de vehicul să meargă: pe trotuar sau pe carosabil? Pe de o parte, vehiculele electrice par a fi mult prea rapide pentru a circula în siguranță pe trotuar, printre pietoni.
Pe de altă parte, acestea nu ar fi nici suficient de rapide pentru a putea participa la trafic pe carosabil, alături de mașini, având în vedere faptul că viteza maximă pe care o pot atinge este de 25 de kilometri pe oră.