Actualitate
Liber la plata online a taxelor și impozitelor. Clujenii, scoși din pepeni de serviciul parcări
Începând de luni, 6 ianuarie 2020, clujenii pot efectua plata online a taxelor si impozitelor locale.
Liber la plata online a taxelor și impozitelor. Clujenii, scoși din pepeni de serviciul „cereri parcări”Începând de luni, se vor încasa toate tipurile de taxe și impozite locale, precum și abonamentele de parcare din municipiu la sediul din Piața Unirii nr. 1 și la toate primăriile de cartier, respectiv la sediul Centrului de Informare pentru Cetățeni de pe strada Moților nr. 7.
Toate aceste taxe și impozite pot fi achitate în termen, beneficiind de toate facilitățile și bonificațiile până la sfârșitul lunii martie, anunță viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea. Acesta reamintește tuturor contribuabililor că există alternative de plată care să îi scutească de deplasarea fizică la un ghișeu al instituției.
Astfel, taxele și impozitele locale se pot achita:
– direct la ghișeele instituției numerar sau cu card bancar;
– online, pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro;
– online, pe site-ul www.ghiseul.ro;
– online, cu ajutorul codului QR de pe înștiințarea de plată a impozitelor (pe care o vor primi în perioada următoare, conform legii, în cutiile poștale);
– virament bancar în conturile instituției deschise la trezorerie.
De asemenea, informații privind plata taxelor și impozitelor locale prin virament bancar, în conturile de trezorerie ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, pot fi găsite pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro, secțiunea Taxe și Impozite/ Informații/ Informaţii despre conturile IBAN, sau accesând link-ul https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/Cont_IBAN_2006.html.
Serviciul „cereri parcări” a „înghețat” pentru o oră
Serviciul „cereri parcări” de pe site-ul oficial al Primăriei municipiului Cluj-Napoca nu a funcționat până de Bobotează. Deși era anunțat de mai bine de două săptămâni că se pot depune cereri online pentru locurile parcare începând de luni, 6 ianuarie, la ora 08:00, pagina încă nu era funcțională.
„Nu funcționează site-ul Primăriei pentru cerere loc de parcare!” sau „Nu cred într-o coincidență, vreau să depun o cerere online pentru parcare și nu am posibilitatea, mai ales că ordinea contează!”, au curs reclamațiile pe aplicația My Cluj. Conform sesizărilor, site-ul a putut fi accesat abia peste o oră de la începerea programului anunțat inițial.
„Să vă fie rușine pentru modul în care gestionați alocarea locurilor de parcare și înregistrarea cererilor. Suntem o țară de corupți? E ora 08:04 și nu merge registratura online... care ar trebui să fie online non-stop, fără tertipuri!” sau „De ce nu merge tot timpul registratura online pentru depunere cereri parcare? Oare s-a lăsat timp registraturii de ghișeu pentru a înregistra cu numere preferențiale anumite cereri «cu prioritate»?”, se plâng clujenii.
„De ce depunerea online a cererilor de parcare nu a fost activă începând cu 01.01.2020? Toate celelalte opțiuni din site-ul Primăriei erau active. Este o modalitatea de a se aranja, mai întâi, la ghișeu, numere pentru anumite cereri de parcare? Se știe că așa se procedează, plus multe altele...”, se arată într-o altă sesizare pe MyCluj.
„Site-ul pentru cereri loc de parcare a putut fi accesat după aprox. 1 oră de la începerea programului afișat, iar în 10 min. de când a putut fi accesat nr. de ordine, a ajuns la 2.300. Cum poate fi explicată această situație? Oare este întâmplător? Aceasta este corectudinea angajaților Primăriei plătiți pe bani «grei» în «slujba cetățenilor». Trăim în România, totuși”, a punctat un alt clujean.
Potrivit reprezentanților Primăriei municipiului Cluj-Napoca, pagina oficială a „înghețat” pentru câteva minute din pricina accesului simultan al clujenilor care își doreau să înainteze cererile pentru un loc de parcare. În prezent, după ce site-ul nu a funcționat corespunzător în primele ore ale dimineții, înregistrarea se desfășoară normal.