Actualitate
Centura Metropolitană. Boc și Șulea, întâlnire cu prefectul: „Avansăm cu pași concreți!”
Prefectul județului Cluj, Mircea Abrudean, a condus, luni, reuniunea de lucru privind proiectul Centurii Metropolitane a municipiului Cluj-Napoca.
Centura Metropolitană. Boc și Șulea, întâlnire cu prefectul: „Proiectul avansează cu pași concreți!”, sursă foto: Prefectura ClujÎn cadrul reuniunii s-a analizat stadiul actual al proiectului, precum și documentațiile tehnice pentru obținerea avizelor, insistându-se pe eficientizarea circuitului de avizare. Prefectul a reamintit că „Centura Metropolitană este un proiect prioritar pentru județ” și „trebuie sprijinit prin toate pârghiile instituționale”.
La întâlnirea cu toți cei implicați în avizarea proiectului Centurii Metropolitane au mai participat, printre alții, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, primarul comunei Florești, Horia Șulea, city manager-ul municipiului Cluj-Napoca, Gheorghe Șurubaru, dar și directorii serviciilor deconcentrate, reprezentanții UAT-urilor implicate în proiect, respectiv proiectanții proiectului.
Potrivit edilului Emil Boc, în acest moment sunt emise 14 din cele 32 de avize necesare proiectului. Scopul întâlnirii a fost acela de a urgenta, în limitele legii, obținerea avizelor necesare în vederea utilizării banilor europeni pentru realizarea Centurii (150 milioane de euro, termen: 31 decembrie 2023).
Vă reamintim că, în exercițiul financiar 2014-2020, Primăria municipiului Cluj-Napoca a pregătit proiecte pentru finanțare din fonduri europene în valoare totală de peste 420 milioane euro – aici fiind inclusă și Centura Metropolitană. În 2020, pentru documentația tehnică și de urbanism necesară pentru Centură vor fi cheltuiți 11,5 milioane de lei, iar pentru documentația tehnică și de urbanism necesară pentru drumurile de legătură între Centura Metropolitană și oraș vor merge 6 milioane de lei.
„Poziționarea mea, adică a Floreștiului, alături de prefectul Mircea Abrudean și primarul Emil Boc nu este una întâmplătoare, Floreștiul fiind un actor principal în realizarea Centurii, alături de, bineînțeles, municipiul Cluj Napoca și comunele Gilău și Apahida. Cele 4 UAT s-au ocupat și se ocupă de realizarea studiului de fezabilitate, PUZ și studiile tehnice necesare autorizării”, a precizat Horia Șulea.
Se pregătește documentația pentru CNAIR
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor urbane situate în Zona Metropolitană Cluj prin dezvoltarea unui drum nou de mare capacitate – Centura Metropolitană – și modernizarea drumurilor de legătură, iar scopul proiectului este îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, respectiv a mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Cluj, susține Emil Boc.
„Prin asumarea de către Primărie a cheltuielilor necesare realizării studiilor şi documentaţiilor necesare (SF, PUZ și DTAC), proiectul Centurii Metropolitane a fost deblocat. Primăria Cluj-Napoca a dat Ordinul de începere pentru întocmire SF, PUZ și DTAC pentru proiectul «Drum Transregio Feleac TR35» în octombrie 2018, iar în 2019 s-a predat documentația «Studiul alternativ de traseu», care a cuprins un număr de opt variante de traseu studiate”, a punctat edilul.
În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire (DTAC), urmând ca întreaga documentație să fie predată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție.
Centura va avea patru benzi
Centura Metropolitană va avea patru benzi de circulație, o lungime totală de 38,8 km + drumuri de legătură de 33,6 km. Șoseaua va lega comuna Gilău de Apahida, via Florești și Cluj-Napoca. De asemenea, traseul are deja avizul CNAIR. Șoseaua rapidă va avea 20 de noduri:
Nod 1 – Gilău vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilăului, în zona campingului și a benzinăriei Rompetrol
Nod 2 – Gilău est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3
Nod 3 – DN1 + DJ107M (spre Băișoara): conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ 107M (spre Luna de Sus, Vlaha, Săvădisla, Lita, Liteni, Băișoara)
Nod 4 – Florești, strada Eroilor: conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu strada Eroilor
Nod 5 – Florești, strada Someșului: conexiune cu strada Someșului din Florești, aici ar urmă să se conecteze și viitorul drum de legătura directă între Florești și Baciu, peste Pădurea Hoia (L= 4,2 km)
Nod 6 (Cluj 1) – Giratoriu Cora: conexiune în giratoriul de lângă magazinul Cora, Cluj-Napoca
Nod 7 (Cluj 2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Vivo!, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești
Nod 8 (Cluj 3) – strada Dimitrie Gusti: conexiune în zona Mănăștur, zona mai sus de La Terenuri
Nod 9 (Cluj 4) – strada Frunzișului + strada Câmpului: conexiune cu strada Câmpului și drum de legătură spre strada Frunzișului în curbă la Lidl
Nod 10 (Cluj 5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș
Nod 11 (Cluj 6) – strada Mihail Românul: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihail Românul
Nod 12 (Cluj 7) – strada Măceșului: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Măceșului
Nod 13 (Cluj 8) – strada Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, strada Borhanciului (de aceea este importantă lărgirea străzii Borhanci până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor)
Nod 14 (Cluj 9) – strada Soporului: conexiune directă cu strada Soporului, undeva după blocurile existente de 10 etaje
Nod 15 (Cluj 10) – strada Someșeni: conexiune directă cu strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania
Nod 16 (Cluj 11) – strada Traian Vuia: conexiune directă cu strada Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania
Nod 17 (Cluj 13) – Bld. Muncii: conexiune directă cu Bld. Muncii, zona după depoul de tramvaie/ după Emerson, de aici încolo Centura suprapune Bld. Muncii spre est (spre Apahida-Dej)
Nod 18 (Cluj 14) – Centura Apahida-Vâlcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Vâlcele în giratoriul existent (cel de lângă OMV, Sub Coastă)
Nod 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida (necesită pod nou peste Someș)
Nod 20 – Apahida 2, spre Dej (DN 1C): conexiune cu DN 1C (drumul spre Dej)