Actualitate

Târg agroalimentar cu produse din zona Clujului la Ministerul Agriculturii

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) organizează, în perioada 5 - 8 martie, un târg tematic cu produse agroalimentare din regiunea Clujului.

La evenimentul din curtea ministerului vor participa 40 de producători alimentari clujeni, care vor oferi produse lactate, precum telemea, caş de oaie, caş afumat, brânză de burduf, brânză cu ardei şi brânză cu mărar, produse din carne, miere de albine, dulceţuri şi sucuri naturale, turtă dulce, pâine, prăjituri şi ciocolată de casă, conserve din legume şi vinuri de masă, precizează sursa.

De asemenea, la târg vor mai fi expuse cadouri tradiţionale realizate de meşteri artizani, precum obiecte de artizanat, costume populare specifice zonei şi accesorii aferente acestora, bijuterii lucrate manual, articole de marochinărie, produse cosmetice bio şi produse pe bază de lavandă.

Pe parcursul celor patru zile, târgul va fi animat de spectacole folclorice specifice zonei Văii Someşului.

Programul de vizitare a târgului este în perioada 5 - 8 martie 2020, între orele 10:00 - 18:00.

Manifestarea găzduită de Ministerul Agriculturii este organizată în parteneriat cu Consiliul Judeţean Cluj, prin intermediul brandului "Produs de Cluj", fiind prima dintr-o serie de astfel de acţiuni ce urmăresc promovarea tradiţiilor locale din diferite regiuni ale României.

Prin politicile implementate, Ministerul Agriculturii a acordat judeţului Cluj 19 atestate de produs tradiţional, un atestat de produs reţetă consacrată, iar 52 de produse au dobândit menţiunea de calitate facultativă produs montan. Arealul judeţului Cluj se află în aria geografică aprobată la Comisia Europeană pentru băutura spirtoasă Pălincă, aceasta fiind din anul 2018 înregistrată ca Indicaţie Geografică.

Producătorii din mediul rural care pun în valoare materiile prime locale reprezintă un pilon important pentru economia rurală, notează MADR, care susţine conceptul de lanţ scurt, în cadrul căruia producătorul se întâlneşte direct cu consumatorul, fără intermediari. În acest sens, autorităţile locale sunt implicate în identificarea produselor care pot deveni branduri locale şi în acordarea de sprijin necondiţionat producătorilor locali.

Ultimele Stiri
abonare newsletter