Actualitate
Un renumit arhitect explică cum încep studiile la metroul din Cluj. Care este sarcina exactă?
Un arhitect din Oradea face parte din echipa care va realiza studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a vestigiilor istorice pe viitorul traseu al metroului clujean.
un-arhitect-oradean-explica-cum-incep-studiile-la-metroul-din-cluj-care-este-sarcina-exactaArhitectul Cristian Pușcaș, supranumit la Oradea „arhitectul bisericilor”, face parte din echipa care va asigura studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a monumentelor și a vestigiilor arheologice ale viitoarelor trasee ale trenului metropolitan și ale metroului din Cluj-Napoca. Pentru arhitectul bihorean, a face parte din echipa pentru metroul din Cluj este o provocare profesională, o oportunitate de a lucra și învăța într-o echipa multidisciplinară.
CITEȘTE ȘI:
Cum va arăta metroul lui Boc? „Nu va fi ca cel de la Bucureşti. Va fi metroul viitorului!”
În portofoliul lui Cristian Pușcaș se numără lucrări precum conversia funcțională la fostul Palat al Finanțelor (Policlinica 1) în sediul Consiliului Județean Bihor, reabilitarea Spitalului Militar de Urgențe „Dr. Victor Popescu” din Timișoara, eficientizarea energetică și reabilitarea sediului Instituției Prefectului Județului Sălaj, reabilitarea Palatului Rimanóczy Sr. din Oradea sau reabilitarea fațadei sediului Filarmonicii din Oradea.
„Prin biroul nostru de arhitectură vom asigura studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a monumentelor și a vestigiilor arheologice ale viitoarelor trasee ale trenului ușor și ale metroului. Împreună cu biroul de arhitectură specializat în urbanism (UrbanVision, București – n.r.), avem sarcina de a stabili exact coridoarele de trafic (în special la metrou), locul de amplasare al stațiilor, respectiv modalitățile de rezolvare a acceselor, ținând cont de contextul istorico-arhitectural local”, a precizat arh. Cristian Pușcaș, pentru bihon.ro.
Portalul bihorean scrie că discuții despre soluții de descongestionare a traficului din ce în ce mai intens din Cluj-Napoca au fost inițiate încă de la începutul anilor 2010, diverse personalități publice sau instituții propunând extinderea liniilor de tramvai, construirea unui tren suspendat sau a unei linii de monorail de-a lungul râului Someșul Mic. Jurnaliștii orădeni reamintesc, că ideea de monorail este mai veche, un proiect în acest sens fiind întocmit încă din anii `80.
CITEȘTE ȘI: