Actualitate

Un ansamblu imobiliar de pe strada Traian SCHIMBĂ RADICAL circulația în zonă. Parcări desființate, bandă de bus și sensuri inversate

Circulația pe strada Traian și străzile adiacente se schimbă radical odată cu construirea unui ansamblu imobiliar, la numerele 40-42 și 44-46.

Comisia Municipală de Sistematizare a Circulației a dezbătut în ședința de astăzi propunerile formulate în cadrul proiectul firmei Doralex de pe strada Traian (numerele 40-42 și 44-46), care aduc o serie de schimbări importante în circulație. Printre propuneri se numără desființarea parcărilor la bordură pe de strada Haiducului și parțial de pe strada Traian, realizarea unei benzi dedicate de autobuz pe Traian și inversarea sensului unic pe străzile Emil Petrovici și Haiducului. Măsurile sunt menite să fluidizeze traficul în zonă și să diminueze gradul de încărcare a traficului.

„Inversarea sensului unic pe strada Emil Petrovici conduce la fluidizarea traficului pe strada Traian, segmentul cu sens unic, iar iversarea sensului unic pe strada Haiducului face ca accesul pe strada Traian dinspre strada Decebal să fie mai facil. Suplimentarea numărului de benzi de circulație pe strada Haiducului prin degajarea spațiilor ocupate de parcările longitudinale la bordură a condus la o reducere a încărcării traficului în intersecție de la 122,9% la 105%”, a arătat Carmen Gheorghe, reprezentantă a Universității Tehnice, instituție care a realizat studiul de trafic.


Parcări mutate în interiorul ansamblului imobiliar

De asemenea, 58 de locuri noi de parcare cu acces liber vor fi disponibile în cadrul clădirilor ce urmează să fie construite. Locurile de parcare de pe strada Emil Petrovici vor fi menținute, se mai arată în proiect.

„În cadrul ansamblului vor fi amenajate 234 de locuri de parcare, din care 58 de locuri vor fi cu acces public nelimitat. Pe strada Traian, sensul unic va fi inclusiv între străzile Bărceanu și Petrovici. Totodată, desființarea locurilor de parcare pe acea porțiune de pe Traian va face loc unei benzi dedicate de autobuze, până la Podul Traian. În ce privește inversarea sensurilor de circulație, aici va fi o inversare de sens pe strada Petrovici cu păstrarea parcărilor, o inversare de sens pe strada Haiducului, și sens unic pe Decebal pe segmentul între Petrovici și Haiducului, spre gară”, a concluzionat Mirela Mărincean, șef al serviciului Siguranței circulației.


Boc: „Este o soluție win-win”

Primarul Emil Boc a apreciat propunerile, apreciind că acestea aduc un plus nivelului calității vieții pentru locuitorii din zonă. El a afirmat că recomandă acest gen de abordare, de a oferi ceva orașului prin proiectele imobiliare.

„Susținem aceste propuneri și consider că soluția prezentată este win –win, câștigă toată lumea. Este un exemplu de bune practici, o soluție inteligentă și recomand acest gen de abordare”, a adeclarat edilul Clujului.


Proiectul a primit avizul comisiei de siguranță a circulației și urmează să fie dezbătut în această formă într-o ședință viitoare a comisiei de urbanism.

CITEȘTE ȘI 


Liberty Technology Park se extinde. Ansamblu imobiliar cu grădințiă, apartamente și birouri, în dezbatere publică

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter