Educație
REVOLTĂTOR! Jumătate din elevii maghiari din Transilvania NU au acces la învățământul digital
Un studiu arată faptul că sub 50% din elevii maghiari din Transilvania au acces la acces la învăţământ digital interactiv, în timp ce majoritatea primesc temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare.
Jumătate din elevii maghiari din Transilvania NU au acces la învățământul digitalCei care continuă să învețe primind temele prin SMS sau alte căi de comunicare digitale sunt în proporție de 60%.
Rezultatele aparțin unui studiu realizat de Asociaţia Centrul de Analiză a Politicilor Publice Cluj-Napoca.
Studiul intitulat „Coronavirus în Transilvania” a fost publicat luni și arată că marea majoritate a elevilor maghiari din Transilvania participă la învăţământul la distanţă, care în România a fost opţional între 11 martie şi 3 aprilie şi a devenit obligatoriu începând de săptămâna trecută, după terminarea vacanţei de primăvară.
Multe școli nu s-au obosit să ajute elevii
Pentru aproximativ 9% dintre copii, şcolile nu au asigurat nicio soluţie pentru învăţământul la distanţă. Metode de predare digitale interactive au fost disponibile pentru numai 45% din elevi.
Platforme educaţionale digitale au fost utilizate de 31% din elevi, iar 22% au studiat cu ajutorul videoconferinţelor online ale profesorilor. Proporţia elevilor care au apelat la ambele soluţii digitale este de 8%. Cea mai comună formă de învăţământ s-a dovedit a fi aceea în care învăţătorii şi profesorii au transmis temele prin SMS, e-mail sau site-urile de socializare. Este ceea ce s-a întâmplat în cazul a 59% dintre elevi, mai ales în clasele I-IV, potrivit studiului citat.
Studiul precizează că accesul la învățarea la distanță arată inegalităţi sociale semnificative. În cea mai bună situaţie se găsesc copiii părinţilor din oraşele mari, care au studii superioare; în acest caz, peste jumătate dintre elevi beneficiază de învăţământ la distanţă sub formă digitală. În cazul acestora este caracteristic şi faptul că şcoala foloseşte concomitent mai multe forme de predare, orele de predare se desfăşoară atât prin intermediul canalelor de comunicare electronice tradiţionale, cât şi pe platformele digitale de educaţie, acestea fiind utilizate şi pentru transmiterea temelor.
Copii de la țară, șanse mai mici la educație
În cazul copiilor care locuiesc în mediul rural sau al părinţilor care au studii limitate, copiii au mai puţine şanse de a avea acces la educaţie digitală. Atât posibilităţile şcolilor, cât şi cele ale părinţilor sunt limitate.
În clasele I-IV, utilizarea soluţiilor interactive este foarte scăzută. Educaţia digitală la distanţă este foarte utilizată în clasele mai mari, respectiv în rândul elevilor care sunt în ani terminali. Dintre cei care trebuie să susţină bacalaureatul, 72% învaţă prin videoconferinţe online sau prin utilizarea unor platforme specializate.
În timpul acestei vacanţe forţate, elevii învaţă, în medie, câte trei ore pe zi. O cincime dintre părinţi au avut probleme cu adaptarea la aceste circumstanţe noi. Totodată, 45% dintre părinţi consideră că ar fi bine dacă anul şcolar ar fi încheiat în cadrul învăţământului la distanţă.
În acelaşi timp, aproximativ 40% din părinţi ar prefera ca perioada aceasta să fie recuperată într-o forma tradiţională de învăţământ, majoritatea spunând că ar sacrifica lunile de vară pentru acest lucru, iar 10% dintre părinţi sunt în favoarea repetării anului şcolar.
Studiul a fost realizat de Asociaţia Centrul de Analiză a Politicilor Publice Cluj-Napoca, în perioada 1-10 aprilie, pe un eşantion de 7.450 de persoane. Datele au fost colectate online şi telefonic.
CITEȘTE ȘI: