Educație
Doi studenți din Cluj, „profesori” de ocazie! Cum ușurează pregătirea pentru Bac? „Suntem mai aproape de tineri decât profesorul”
Doi studenți din Cluj-Napoca au realizat o culegere pentru Bacalaureat pe înțelesul tuturor elevilor: „Am putea fi mai aproape de gândirea tinerilor decât ar putea fi un profesor”.
doi-studenti-din-cluj-profesori-de-ocazie-cum-usureaza-pregatirea-pentru-bac-suntem-mai-aproape-de-gandirea-tinerilor-decat-este-un-profesor
Doi studenți de la Facultatea de Matematică și Informatică din Cluj-Napoca au reușit să publice o culegere de informatică pentru Bacalaureat.
Ioan-Daniel Pop, student în anul III la Facultatea de Matematică și Informatică, a mărturisit că această culegere este, de fapt, a doua carte pe care și-a pus amprenta. Tânărul originar din Șanț, județul Bistrița-Năsăud, absolvent al Colegiului Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca, a admis că există pe piață multe culegeri de informatică, dar lucrarea sa propune ceva nou.
„Este un suport pentru rezolvarea tuturor subiectelor din anul 2009, anul în care s-au propus 100 de variante, de modele, dar și rezolvarea tuturor problemelor din 2010, până în 2020. Mai sunt multe culegeri de informatică, majoritatea se axează pe subiecte concepute de profesori sau comisii de profesori pentru pregătirea Bacalaureatului. Oferim o carte care să te ajute să fii autodidact și să poți învăța singur. Având rezolvările, poți lucra și poți verifica dacă ceea ce ai făcut este bine sau nu”, a declarat Ioan-Daniel, potrivit bistriteanul.ro.
Profesorii refuză să dea meditații, elevii învață singuri
Odată cu incertitudinea situației create de noul coronavirus, mulți profesori preferă să nu mai ofere meditații. De asemenea, mulți elevi aleg să nu mai meargă la ore suplimentare. În acest context, culegerea le oferă posibilitatea elevilor de a se pregăti singuri. De asemenea, cartea cuprinde și un breviar teoretic, care sintetizează toată materia predată în cei patru ani de liceu – cu exemple și teorie explicată pe înțelesul tinerilor.
„Este adevărat, culegerea nu poate înlocui întru totul munca alături de un profesor. Aș fi ipocrit să spun așa ceva! Dar, pentru cineva care își dorește să învețe singur, culegerea de informatică este un auxiliar destul de bun. Noi fiind studenți și absolvind recent liceul, am încercat să explicăm pe înțelesul nostru. Credem că am putea fi mai aproape de gândirea tinerilor decât ar putea fi un profesor, care are, în schimb, mai multă experiență didactică”, a explicat Ioan-Daniel.
Tânărul este pasionat de matematică și informatică, de rezolvarea problemelor de algoritmică, una dintre pasiunile lui fiind programarea logică și funcțională. Din matematică îl fascinează algebra liniară, probabilitățile și statistica. Ioan-Daniel Pop își propune o carieră didactică și de cercetare în mediul academic clujean, mulțumind totodată profesorilor Anca Lăpuștea, Elena Buhan și Adrian Miclea, respectiv doctorului lector universitar Adriana Coroiu pentru sprijinul acordat.
În publicarea culegerii, studentul a fost sprijinit de co-autoarea Melisa Alexandra Sarközi, și ea studentă în anul III la aceeași facultate din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Tânăra originară din Oradea, absolventă a Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu”, îşi doreşte o carieră în inteligenţă artificială, deoarece consideră că acest domeniu va avea un impact uriaș asupra vieţii cotidiene în următoarele decenii, fiind un domeniu ce se extinde pe zi ce trece.
Ce spun profesorii din Cluj despre inițiativa studenților?
„Autorul propune 10 modele de subiecte de Bacalaureat după formatul actual, modificat în 2019, care nu aduce modificări de conținut la subiectele date anterior, ci doar de formă, trecând toate problemele de rezolvat, ca program, la subiectul III, iar algoritmul pseudocod de la subiecul I la subiectul II. Dacă vă doriți o notă satisfăcătoare la proba de informatică din cadrul examenului de Bacalaureat, vă recomand să parcurgeți această culegre cu multă sinceritate, conștiinciozitate și atenție”, a precizat Anca Lăpuștea, profesor de informatică la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca.
„Această carte este un instrument flexibil și util pentru tine, cel pasionat de informatică, pentru că nu impune, ci ghidează, sugerează, îți dă idei, te ajută să parcurgi pas cu pas etape importante în demersul împrietenirii cu un domeniu atât de prezent în lumea modernă. Nu o privi ca pe o culegere de exerciții pentru pregătirea examenului de Bacalaureat… sună înfricoșător. Privește-o ca pe o călătorie cu drumuri mai line sau mai abrupte”, a completat Elena Tarţa-Buhan, profesor de informatică la Colegiul Național „Emil Racoviță”.
CITEȘTE ȘI:
Un MILION de copii nu au avut acces la educație în ultimele luni. Situația s-a agravat după ce toate școlile din țară au trecut pe scenariul ROȘU