Actualitate
UMB oprește lucrul pe TOATE ȘANTIERELE. Asociația Pro Infrastructură: „Situația este FOARTE gravă”
UMB oprește lucrul pe toate șantierele, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Antreprenorul a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă.
UMB oprește lucrul pe TOATE ȘANTIERELE. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură
Compania UMB Spedition, deținută de omul de afaceri Dorin Umbrărescu și considerată unul dintre cei mai serioși antreprenori de pe șantierele Autostrăzii Transilvania, oprește lucrul pe toate șantierele, a anunțat Asociația Pro Infrastructură. Săptămâna în curs este una de odihnă pentru angajații UMB, iar de luni, 11 iulie, ei nu vor mai reveni pe șantiere.
„BREAKING NEWS: UMB oprește lucrul pe toate șantierele! Unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele”, a arătat asociația, pe Facebook.
Antreprenorul va continua lucrările doar pe Drumul Expres Centura Slatina, care urmează să fie dată în circulație la finalul acestei luni.
„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!
Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie”, mai arată Asociația Pro Infrastructură.
Care este motivul opririi lucrărilor?
Săptămâna trecută, Compania UMB Spedition amenința cu rezilierea contractelor pentru Autostrada Transilvania. Motivul îl reprezenta valul de scumpiri din utima perioadă, cumulat cu faptul că formula de ajustare a prețurilor propusă de autorități nu acoperă creșterile costurilor. Potrivit informațiilor prezentate, UMB a solicitat rezilierea contractului cu statul pentru tronsoanele Zimbor – Poarta Sălajului și Nădășelu – Zimbor.
„Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor, așa cum v-am explicat vinerea trecută. Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de «grevă», asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.
Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, au mai transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
CITEȘTE ȘI: