Actualitate

Trotinetiștii, cei mai periculoși participanți la trafic. Pietonii, dar și șoferii se tem de ei

Utilizatorii de trotinete electrice sunt percepuți ca fiind cei mai periculoși participanți la trafic, atât de către șoferi, cât și de către pietoni.

Trotinetiștii, cei mai periculoși participanți la trafic. FOTO: monitorulcj.ro Trotinetiștii, cei mai periculoși participanți la trafic. FOTO: monitorulcj.ro

 

 


Viteza excesivă, neatenția față de ceilalți participanți la trafic și necunoașterea reglementărilor de circulație sunt câteva dintre problemele legate de utilizarea trotinetelor electrice în orașe. Numărul accidentelor cauzate de trotinetiști este în creștere, iar autoritățile se dovedesc incapabile să prevină și să sancționeze abaterile acestora de la legile în vigoare. 

 


Atât şoferii, cât şi pietonii par să perceapă utilizatorii de trotinetă drept mai periculoşi decât bicicliştii sau motocicliştii, scrie Wall-Street.ro. Astfel, întrebaţi dacă sunt de părere că utilizatorii de trotinete pot fi un pericol în trafic, aproape 6 din 10 şoferi (57,89%) au declarat că da, mai mult ca alţi participanţi la trafic. Prin comparaţie, bicicliştii sunt percepuţi drept mai periculoşi decât alţi participanţi la trafic de către 33,45% dintre şoferi, pietonii – de către 34% dintre şoferi, iar motocicliştii – de către 27% dintre conducătorii auto.

De cealaltă parte, aproape 28% dintre pietoni (persoanele fără carnet de conducere) consideră că utilizatorii de trotinetă îi pot pune în pericol într-o mare măsură. Prin comparaţie, doar 15% consideră că bicicliştii îi pot pune în pericol într-o mare măsură.


Cu prilejul Zilei Mondiale de Comemorare a Victimelor Accidentelor de Circulaţie (World Day of Remembrance - WDoR) din 20 noiembrie, au fost analizate rezultatele unui sondaj la care au răspuns peste 3.300 de participanţi la trafic, dintre care peste 2.800 de şoferi. Rolul sondajului a fost să compare percepţiile pe care le au faţă de ceilalţi participanţi la trafic şoferii (persoanele care au carnet de conducere), pe de o parte, respectiv pietonii (persoanele fără carnet de conducere), pe de altă parte.

Tot mai multe accidente cauzate de trotinetiști

Numărul accidentelor grave de circulaţie în care au fost implicaţi conducătorii de trotinete electrice a crescut de aproape 20 de ori în ultimii patru ani. Potrivit datelor puse la dispoziţie de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, în acest interval de timp, în România, s-au produs 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice,  informează Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).


Urmare a acestora, 13 persoane şi-au pierdut viaţa, peste 200 de persoane au fost rănite grav şi 12 rănite uşor.

Majoritatea acestor accidente s-au produs din vina conducătorilor de trotinete, principala cauză fiind abaterile săvârşite în trafic, precum neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, neacordarea priorităţii vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi circulaţia pe sens opus.


O asociație cere interzicerea folosirii trotinetelor de tineri sub 18 ani

O asociație a făcut câteva propuneri pentru completarea regulamentului privind condițiile de utilizare a trotinetelor electrice în Cluj-Napoca, între care se numără și interzicerea folosirii acestora de către tineri cu vârste sub 18 ani.

„Nu trece o zi în Cluj-Napoca, făra ca un conducător de trotinetă electrică să nu fie văzut conducând pe un trotuar sau făcând slalom printre pietoni și/sau mașini, circulând cu viteză în zona grădinițelor, școlilor, spitalelor, parcurilor sau fiind văzuți doi conducători pe o trotinetă. Autoritățile se fac că nu văd această problemă, considerând-o de o importanță secundară, însă numărul de accidente crește anual” arată Mihai Curteanu, de la Asociația Metro Urban.

În ultimii doi ani, mai multe asociații și/sau persoane fizice au solicitat, prin intermediul petițiilor, o reglementare mai drastică, interzicerea parțială sau totală a folosirii acestor vehicule în orașe.

„Metro Urban consideră utilă trotineta electică din perspectiva mobilității alternative dar în condiții de deplină siguranță pentru pietoni și chiar participanții la trafic, nu în condițiile de astăzi, de haos, în care mulți conducători de trotinete electrice pun în pericol siguranța pietonilor, în special copiilor și seniorilor comunității noastre” precizează Vladimir Dan – Metro Urban.

CITEȘTE ȘI:

Trotinetele electrice, pericol pe șosele. 13 persoane au murit și peste 200 au fost rănite grav

Ultimele Stiri
abonare newsletter