Actualitate
IATA: Industria aeriană va reveni la profitabilitate anul viitor, după trei ani de stagnare din cauza pandemiei
Companiile aeriene vor reveni la profitabilitate în 2023, după o stagnare de trei ani.
Companiile aeriene vor reveni la profitabilitate în 2023, după o stagnare de trei ani. FOTO: Pixabay
Industria aeriană globală urmează să revină la rentabilitate anul viitor, după scădearea din timpul pandemiei de coronavirus, prelungită timp de aproape trei ani. Reprezentanții Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA) arată că se așteaptă ca industria să înregistreze un profit net „mic” de 4,7 miliarde de dolari în 2023, cu peste 4 miliarde de pasageri care vor zbura în anul următor.
„[Există] încă un drum lung de parcurs pentru a ne întoarce unde eram în 2019, dar ne îndreptăm în direcția corectă”, a declarat directorul general al IATA, Willie Walsh, pentru CNBC.
Numărul pasagerilor va depăși 4 miliarde în 2023
Asociația Internațională a Transportului Aerian estimează că peste 4 miliarde de pasageri vor folosi transportul aerian în 2023 la nivel global. Directorul general Willie Walsh a declarat că previziunile au marcat un „pas în direcția cea bună” pentru o industrie afectată de restricțiile de călătorie induse de pandemie și de lipsa de personal rezultată.
„Recuperarea merge bine”, a spus Walsh.
Creșterea prognozată indică primul an profitabil pentru companiile aeriene din 2019, când profiturile nete au fost de 26,4 miliarde de dolari, și semnalează o îmbunătățire a perspectivei Asociației. Pentru 2022, IATA și-a redus previziunile privind pierderile la nivel de industrie la 6,9 miliarde de dolari, de la 9,7 miliarde de dolari din perspectiva lunii iunie.
Provocările viitoare „relativ mici”
Industria aeriană a pierdut miliarde de dolari în ultimii ani, deoarece restricțiile impuse de coronavirus au afectat călătoriile aeriene și cererea consumatorilor. În 2020, în primul an al pandemiei, industria aeriană a suferit pierderi de 137,7 miliarde de dolari, potrivit IATA.
În 2021, pierderile respective s-au redus la 42 de miliarde de dolari, deoarece lipsa de personal și alte perturbări au continuat să împiedice industria, chiar dacă călătoriile aeriene au reluat substanțial în unele locuri.
„Vor fi provocări în 2023. Dar, sincer, aceste provocări sunt relativ mici în comparație cu lucrurile prin care am trecut”, a mai spus Willie Walsh. „De aceea suntem optimiști că putem gestiona o cale prin acestea și aducem industria înapoi la niveluri foarte mici de profitabilitate, dar totuși profitabilitate”, a adăugat el.
CITEȘTE ȘI: