Actualitate
Sentință definitivă. Șoferul de TIR care a omorât o avocată din Cluj și fetița ei de doi ani, condamnat la 16 ani de închisoare ! Bărbatul a vrut să evite un control și a intrat pe contrasens
Inconștiența criminală a unui șofer de TIR, care a dus la decesul tinerei avocate Diana Gușan și a fetiței ei de 1 an și 10 luni, a fost pedepsită definitiv cu 16 ani de închisoare, fapta lui fiind considerată din punct de vedere juridic omor calificat.
Avocata Diana Gușan a murit alături de fetița ei de 2 ani. Colaj clujust.ro
În noaptea de 17 spre 18 august 2020, tânăra avocată din Cluj-Napoca și fetița ei în vârstă de 1 an și 10 luni se aflau într-un BMW condus de soțul Dianei, care circula regulamentar pe autostrada București - Pitești, din direcția Râmnicu Vâlcea către Capitală, când s-au trezit în față cu un TIR, al cărui șofer intrase pe contrasens și întorcea în plină autostradă, ca să evite un control al ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier). Soțul Dianei a încercat să evite coliziunea, dar a lovit parapetele de pe marginea autostrăzii, apoi a ricoșat în remorca TIR-ului, care bloca, transversal, ambele sensuri de mers către București.
BMW-ul a lovit remorca TIR-ului cu partea dreaptă, plafonul fiind practic decupat în urma coliziunii puternice. Pentru fetița de nici 2 anișori, care se afla pe locul dreapta spate, în scaunul special, impactul a fost fatal. Copila a murit pe loc, în timp ce mama ei s-a stins în drum spre spital.
Curtea de Apel Pitești a respins cererea inculpatului de schimbare a încadrării juridice, a respins apelurile declarate de inculpat şi părţile civile și a menținut sentința Tribunalului Argeș, scrie clujust.ro.
Motivarea CA Pitești
„Prima instanță a reținut în mod corect situația de fapt, materialul probator administrat în cauză dovedind, dincolo de orice îndoială rezonabilă, atât existența infracțiunii de omor calificat, cât și vinovăția inculpatului sub forma intenției directe.
În declarațiile sale, inculpatul a avut o atitudine oscilantă, așa cum a constatat și prima instanță, în legătură, mai ales, cu motivul care l-a determinat pe acesta să recurgă la manevrele deosebit de riscante de așezare a autovehiculului pe care îl conducea pe contrasens. Astfel, în prima sa declarație , pe care a dat-o în calitate de suspect, a arătat că a virat pe contrasens după ce a văzut echipajul ISCTR și, pentru a evita sancționarea sa pentru nerespectarea timpilor de mers a ales această manevră. În declarația dată în fața instanței de fond, inculpatul a arătat că a pătruns pe contrasens din cauza emoțiilor, fără să își dea seama, după ce a văzut echipajul ISCTR.
(…) Din declarațiile inculpatului, fie ele și oscilante, este cert că observarea de către acesta a echipajului ISCTR l-a determinat să recurgă la părăsirea sensului său de mers și virarea pe contrasens (…) A mai declarat inculpatul, în fața instanței, că atunci când și-a dat seama că se află pe contrasens, a încercat să iasă cu spatele de pe breteaua de ieșire de pe autostradă spre Cătanele, însă nu a reușit deoarece drumul era în pantă și din roțile ansamblului rutier începuse să iasă fum. Aceste aspecte demonstrează mai degrabă teza pătrunderii cu bună știință pe contrasens și nu a erorii sau a efectuării manevrei sub imperiul emoțiilor în condițiile în care, pe de o parte, martorii audiați au declarat că autovehiculul care circula pe contrasens ar fi putut intra în coliziune cu aceștia (așadar se deplasa spre înainte), iar pe de altă parte, având în vedere opțiunile pe care inculpatul le-ar fi avut pentru a reintra în regimul de circulație regulamentar și anume apelul la serviciul 112 sau virajul la dreapta după parcurgerea bretelei de ieșire spre Cătanele.
În ceea ce privește coliziunea cu autoturismul marca BMW, situația de fapt este una clară și nu a fost contrazisă nici de inculpat. Așa cum a reținut și prima instanță, inculpatul Costăchioaia Cătălin, în data de 18.08.2020, în jurul orei 00.58, în timp ce efectua un transport de marfă la volanul ansamblului rutier format din autoutilitară ce tracta semiremorcă, pentru a evita un control ISCTR, a virat brusc la stânga pe podul care traversează Autostrada A1, a încălcat marcajul rutier continuu și a pătruns pe contrasens, rulând apoi câteva sute de metri pe breteaua de acces din A1 către Cătanele, după care a pătruns pe contrasens pe A1, s-a deplasat aproximativ 100 de m în direcţia Bucureşti-Râmnicu Vâlcea, iar apoi a pătruns succesiv pe banda nr. 1 şi banda nr. 2, a virat stânga către breteaua de ieșire de pe autostradă, blocând în acest fel, într-o poziţie transversală, ambele benzi ale sensului de mers spre Bucureşti, moment în care s-a produs coliziunea cu autoturismul marca BMW, cu numărul de înmatriculare (…) condus de persoana vătămată (…) , care circula din direcția Râmnicu Vâlcea către București, pe banda nr. 2 a sensului de deplasare, provocând decesul victimelor (…)".
CITEȘTE ȘI: