Actualitate

Lucrările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025! Asociația Pro Infrastructură: „Lung cât un strănut, tronsonul e totuși dificil”.

Lucrările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025. Asociația Pro Infrastructură spune că deși tronsonul este „lung cât un strănut” este totuși dificil de realizat.

Lucările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025 | Foto: Asocitia Pro Infrastructura - Facebook Lucările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025 | Foto: Asocitia Pro Infrastructura - Facebook

 

 


 

Lucrările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025. Asociația Pro Infrastructură (API) spune că deși tronsonul este „lung cât un strănut” este totuși dificil de realizat. 
 


API susține că lucrările nu au evoluat prea mult în primele 11 luni de contract, ceea ce ar demonstra că mini-lotul de nici 5 kilometri de pe DEx4 care va face legătura dintre A3 și DN1, pe lângă Tureni, va fi deschis abia în primăvara anului 2025 și nu în 2024 cum mulți s-ar fi așteptat. 

Mai mult, Asociația Pro Infrastructură spune că deși tronsonul este „lung cât un strănut”, este totuși dificil de realizat, deoarece firma constructoare trebuie să efectueze consolidări serioase cu ziduri de sprijin impresionante la care încă se forează piloți, numeroase structuri (două noduri rutiere plus câteva văi), relocări drumuri existente, în timp ce relieful este pretențios.


De asemenea, API recunoaște importanta acestui drum expres care va contribui enorm în fluidizarea traficului, în special cel din Turda care la ora actuală este un chin atât pentru cei aflați în tranzit, căi și pentru locuitorii orașului

Citește și: 
„Turda are primar-manager”, dar nu are drumuri. De mai bine de OPT ANI!

„Din păcate, la cum au evoluat lucrările în primele 11 luni de contract, este o certitudine că mini-lotul de nici 5 kilometri de pe drumul expres care face legătura dintre A3 și DN1 pe lângă Tureni nu va fi deschis în 2024. În acest ritm, inaugurarea este fezabilă doar în primăvara lui 2025.


Aflați la primul lor proiect rutier major, Dimex (terasamente) și CON-A (structuri) nu demonstrează că au forța să termine în decembrie, puțin înainte de termenul contractual care este februarie 2025.

Lung cât un strănut, tronsonul e totuși dificil: consolidări serioase cu ziduri de sprijin impresionante la care încă se forează piloți, numeroase structuri (două noduri rutiere plus câteva văi), relocări drumuri existente, relief pretențios.


Este un ciot minuscul dar cu un impact extrem de mare în trafic, fiind așteptat cu sufletul la gură atât de șoferii aflați în tranzit, cât și de localnicii din Turda.”, spune Asociația Pro Infrastructură. 

Articol scris de Ilinca Dandoczi
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Asociaţia Pro Infrastructură, despre Autostrada Transilvania: „Visam să circulăm în 2024. Acum ne luăm adio inclusiv de la 2025.”

Se cere o decizie administrativă în cazul centurii metropolitane din Cluj. Asociația Pro Infrastructura: „Situația proiectului este incertă”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter