Actualitate

Finanțare de 300 de milioane de euro pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Viteza de deplasare a trenurilor va crește la 160 km/h.

Finanțare de 300 de miliioane de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria.

Finanțare de 300 de miliioane de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria.|monitorulcj.ro Finanțare de 300 de miliioane de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria.|monitorulcj.ro

 

 


Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore.

Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea, cu bani de la Banca Europeană de Investiții 

Guvernul aporbă, miercuri, finanțarea cu 300 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare și electrificare a tronsonului feroviar Cluj-Oradea-Frontieră Ungaria. 


„Aprobăm azi finanțarea a două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susținute prin PNRR. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții, aproximativ 600 milioane de euro, este vorba de electrificarea, reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, potrivit anunțului făcut de premierul Marcel Ciolacu la începutul ședinței de Guvern

Lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate pe tronsonul feroviar Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria (166,2 km) sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, cu o valoare totală pe cele 4 loturi de 7,68 miliarde de lei, fără TVA. 


Din 2026, viteza de deplasare va crește la 160 km/h

La începutul acestui an, CFR a transmis că în perioada 08 ianuarie 2024 – 08 ianuarie 2026, adică doi ani de zile, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireșu – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni. 

CITEȘTE ȘI: 
Tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireșu, închis până în primăvara lui 2026 pentru lucrări de electrificare și reabilitare. Trenurile vor fi înlocuite cu autocare

Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani de zile, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele. 


Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km). 

Încheierea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru segmente este estimată pentru iunie 2026.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireșu, închis până în primăvara lui 2026 pentru lucrări de electrificare și reabilitare. Trenurile vor fi înlocuite cu autocare.

Ultimele Stiri
abonare newsletter