Actualitate

Un nou blocaj pentru realizarea secțiunii cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania. Desemnarea constructorului, contestată la CNSC.

Contractul pentru realizarea secțiunii cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania nu poate fi semnat cu turcii de la Makyol din cauza contestației depuse de constructorul italian WeBuild.

Autostrada Transilvania. Blocaj pentru cel mai mare contract de autostradă|Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook Autostrada Transilvania. Blocaj pentru cel mai mare contract de autostradă|Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook

 

 


La începutul lunii noiembrie, asocierea Makyol – Ozaltin a fost desemnată câștigătoarea celui mai mare contract de autostradă, în valoare de 6,8 miliarde lei. Însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu poate semna contractul din cauza contestației depuse de italienii de la WeBuild. 

Blocaj pentru cel mai mare contract de autostradă

Compania de Drumuri nu poate semna contractul cu turcii de la Makyol pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, după ce constructorul italian WeBuild a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), potrivit economedia.ro


CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Constructor desemnat pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contract de 6,8 miliarde lei și termen de șase ani pentru realizarea lucrărilor.

CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum.

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, potrivit anunțului făcut la începutul lunii noiembrie de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.


Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).


Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. Constructor desemnat pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contract de 6,8 miliarde lei și termen de șase ani pentru realizarea lucrărilor.

abonare newsletter