Actualitate
Ce te poate ține în viață când avionul se prăbușește?
Când zborul Jeju Air 2216 s-a prăbușit pe un aeroport sud-coreean, a derapat într-un dig dincolo de pistă și a luat foc, părea imposibil ca vreunul dintre cei 181 de ocupanți să supraviețuiască.
Doi însoțitori de zbor au supraviețuit unui accident aviatic în Coreea de Sud datorită poziției scaunelor lor din spatele avionului. Foto: captură Airways Magazine / Youtube
În mod miraculos, doi însoțitori de zbor au scăpat cu viață, iar experții explică acum cum a fost posibil, relatează The Wall Street Journal.
Supraviețuirea într-un accident aviatic depinde de cinci factori principali: integritatea structurală a avionului, eficiența centurilor de siguranță, forțele G la care sunt supuși pasagerii și echipajul, condițiile din interiorul aeronavei și factorii post-impact, cum ar fi focul sau fumul.
Doi supraviețuitori din 181 de pasageri: Cum au scăpat cu viață din infernul zborului Jeju Air
Cei doi supraviețuitori, un bărbat de 33 de ani și o femeie de 25 de ani, se aflau în scaunele din spatele avionului - singura parte a aeronavei rămasă intactă după impact. Ambii sunt conștienți și pot comunica, dar rămân spitalizați la Seul. Bărbatul a suferit fracturi în partea stângă a corpului și poartă un suport pentru gât din cauza leziunilor la coloană, în timp ce femeia are fracturată glezna dreaptă.
„Există multe motive pentru care cineva poate supraviețui într-o situație aparent imposibilă", explică Barbara Dunn, președinta Societății Internaționale a Investigatorilor Siguranței Aeriene.
CITEȘTE ȘI:
Câți pasageri au zburat pe de Aeroportul Cluj în iunie? Traficul aerian dă semne de revenire
„Totul depinde de modul în care aterizează avionul și de locul unde este așezat pasagerul".
Experții spun că un corp uman poate rezista în general până la forțe de 4-5G înainte de a-și pierde cunoștința, deși au existat cazuri de supraviețuire la forțe mai mari. Pentru comparație, în viața de zi cu zi suntem supuși la 1G, iar într-un montagne russe se ajunge la 2-3G.
Scaunul din avion îți poate salva viața
Conform standardelor federale americane, într-un accident cu un Boeing 737 precum cel din Coreea de Sud, ocupanții au șanse rezonabile să scape fără răni grave dacă avionul nu este supus la mai mult de 9G în mișcare înainte.
În ultimele opt decenii de aviație comercială, au existat doar alte 17 accidente în care avioane cu 80 sau mai mulți pasageri au avut unul sau doi supraviețuitori, conform datelor Flight Safety Foundation.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: