Actualitate
O nouă metodă de înșelăciune prin tehnica de tip „spoofing”. Victimele pierd controlul asupra fondurilor personale.
Românii care transferă bani într-un „cont sigur”, la solicitarea unor falși angajați bancari, pierd controlul asupra fondurilor personale.
Fraudă de tip „spoofing”. Victimele, îndemnate să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a-și proteja fondurile.|Foto: pexels.com
O nouă formă de fraudă bazată pe tehnica de tip „spoofing” face victime printre români.
CITEȘTE ȘI:
Nu vota pentru Adeline! Cea mai PERFIDĂ înșelătorie care circulă pe telefoanele românilor.
În ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri prin care au fost comise fapte de natură penală, utilizându-se tehnica „spoofing”.
Escrocii vânează informații personale sensibile
Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie (pot fi numere de telefon compromise care aparțin unor instituții bancare), contactează cetățenii, pretinzându-se angajați ai băncilor. În cadrul apelurilor, aceștia afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile.
Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință.
CITEȘTE ȘI:
Tentativă de fraudă, în Cluj, prin metoda „spoofing”. Un clujean s-a trezit cu un credit nesolicitat.
„La nivelul României, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul „sigur”, iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale”, potrivit informării publicate luni de Poliția Română.
Aceasta este o formă de fraudă bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință).
Recomandări de protecție împotriva noilor metode de înșelăciune:
*Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani.
*Verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate.
*Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!
*Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: