Actualitate

Trenurile viitorului vin în România. Sosește al doilea Alstom.

Încă un tren electric Coradia Stream produs de Alstom a plecat spre România. După testele de anduranță cu un parcurs de 2.000 km, trenul va intra în circulație.

Încă un tren electric de la Alstom ajunge în România|Foto: Autoritatea pentru Reformă Feroviară-Facebook Încă un tren electric de la Alstom ajunge în România|Foto: Autoritatea pentru Reformă Feroviară-Facebook

 

 


Primul tren electric, din cele 37 care vor circula și pe rutele regionalei Cluj, a ajuns în România în noiembrie 2023. 

CITEȘTE ȘI: 
Primul tren electric, în circulație de luna viitoare. Când vor ajunge pe rutele regionalei Cluj trenurile poloneze?

Potrivit anunțului făcut de cei de la Alstom, încă un tren electric Coradia Stream produs pentru Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) a plecat spre România și va ajunge în curând la depoul Alstom Grivița.


Trenul electric va parcurge în teste 2.000 km

În urma testelor obligatorii și efectuarea parcursului de anduranță fără pasageri, trenul va intra în circulație, fiind operat de CFR Călători.

„Încă un tren electric Coradia Stream produs de Alstom pentru ARF a plecat spre România și va ajunge în curând la depoul Alstom Grivița. După testele obligatorii și efectuarea parcursului de anduranță fără pasageri, trenul va intra și el în circulație, operat de CFR Călători. Cu excepția primei rame, care a avut obligația de a parcurge 10.000 km fără pasageri în vederea autorizării pe piață, fiecare tren din lotul de 37 trebuie să circule doar 2000 km în cadrul testului de anduranță. Drum bun, Coradia Stream!”, a anunțat producătorul, într-o postare de pe contul său oficial de Linkedin, potrivit Clubferoviar.ro


Primul tren Coradia Stream livrat de Alstom, care a intrat în circulație la finalul lui 2023, s-a defectat la primele probe: a făcut scurt circuit, la probele de la Făureni. După remedierea problemelor apărute, trenul a reluat călătoriile în toamna anului trecut. 

CITEȘTE ȘI: 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani s-a defectat de la prima probă

Recent, CFR Călători a obținut alte 12 rame electrice din cele 37 contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu Alstom, care vor deservi patru rute de serviciu public, respectiv București Nord - Suceava, București Nord - Iași, București Nord – Galați și Iași - Cluj Napoca.


Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.

Contractul a fost semnat în urmă cu aproape trei ani, însă din cauza tergiversărilor primul tren electric a fost livrat pentru teste abia în iarna lui 2023.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Trenuri mai puține, întârzieri mai mari și modernizări în ritm de melc

abonare newsletter