Actualitate
Consilierii judeţeni ai PDL cer o expertiză tehnică a noii piste a aeroportului clujean
O expertiză plătită din bani publici care să ateste faptul că noua pistă a aeroportului clujean îndeplineşte toate condiţiile de siguranţă a fost solicitată de consilierii judeţeni ai PDL, care s-au arătat scandalizaţi de faptul că, la o lucrare nerecepţionată, au apărut deja fisuri.
Liderul consilierilor judeţeni ai PDL, Alexandru Coroian, a declarat într-o conferinţă de presă că o astfel de expertiză ar duce şi la creşterea încrederii operatorilor aerieni.
„Având în vedere situaţia care s-a întâmplat acolo şi faptul că au început să apară probleme la lucările deja executate, mă refer la fisurile apărute, credem că în aceste condiţii nu ne putem juca cu lucruri aproximative, cu lucruri care pun în pericol siguranţa transportului aerian, siguranţa oamenilor. Noi apreciem că se impune realizarea unei expertize tehnice pentru toate lucrările deja efectuate la această pist. Această expertiză are două avantaje. Pe de-o parte va verifica daca totul este în regulă din punct de vedere al siguranţei transportului aerian, iar cea de a doua va confirma dacă lucrările adiţionale motivate de diverse chestiuni ce ţin de zona geotehnică a solului s-au impus cu adevărat. Toată lumea are de câştigat în urma acestei expertize tehnice. Cred că nimeni nu îşi imagina că la o lucrare nouă să apară probleme. Şi o singură fisură dacă ar fi fost, la o lucrare nouă nerecepţionată, nu este normal. Credem că se impune o astfel de expertiză care să lămurească că este totul în regulă din punct de vedere al siguranţei”, a spus Coroian.
Acesta a mai declarat că banii cheltuiţi în această chestiune nu sunt importanţi atâta vreme cât este vorba de siguranţa oamenilor.
„Această expertiză trebuie plătită din bani publici de către Consiliul Judeţean pentru că nu ne putem juca câtă vreme discutăm de siguranţa cetăţenilor. Nu am idee cât ar costa această expertiză. Credem că oricât ar costa s-ar justifica o astfel de cheltuială pentru că mă asigură pe mine ca şi cetăţean că pot cirula în condiţii de siguranţă maximă de pe Aeroportul Cluj-Napoca. Asta va duce şi la creşterea încrederii operatorilor aerieni”, a mai spus Coroian.
Presa i-a atras atenţia consilierului judeţean că o astfel de expertiză ar fi inutilă în condiţiile în care pista nu va putea funcţiona fără a fi expertizată şi autorizată din toate punctele de vedere de Autoritate Aeronautică.
„Nu cred că expertiza va aduce ceva rău. Cerem ca nişte experţi tehnici independenţi să ne spună dacă acele fisuri sunt de natură să pună în pericol traficul aerian şi nu au niciun impact negativ asupra pistei. Sunt vicii ascunse ale unei construcţii care pot duce la anumite probleme. NU văd nimic rău în a face un raport de expertiză. E o chestiune de interes naţional, european”, a sărit în apărarea lui Coroian şeful PDL Cluj, Daniel Buda.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, a declarat, vineri, la o vizită pe şantierul noii piste a aeroportului clujean că lucrările efectuate sunt de bună calitate, iar fisurile apărute la unele dale au fost unele superficiale care deja au fost remediate.
“Este vorba de patru dale care au avut nişte fisuri superficiale. Din 2400 de dale cât conţine această pistă, la patru au apărut aceste fisuri. În parte, ele s-au remediat. Nu este nicio problemă, sunt fisuri absolut superficiale, din punctul nostru de vedere nu are rost să fie o spaimă, lucrările sunt de bună calitate şi oricum încă nu sunt recepţionate lucrările. Când vor fi recepţionate, toate deficienţele vor fi luate în seamă”, a precizat Uioreanu.
Presa a prezentat mai multe imagini cu noua pista a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, care a început să se degradeze, în ciuda faptului că aceasta nu a fost dată încă în folosinţă.
Horea Uioreanu a dat asigurări că până în 15 octombrie lucrările la noua pistă de 2100 metri vor fi finalizate. “Undeva în 15 octombrie această mare investiţie, pista de 2100 de metri, va deveni funcţională. Vom avea cea mai modernă pistă, prima după 50 de ani. Exproprierile au fost încheiate, amplasamentul se va preda astăzi, noi suntem în grafic. Mai mult de jumătate din cei chemaţi să accepte preţurile pe care noi le-am oferit în urma expertizei au acceptat aceste preţuri”, a spus Horea Uioreanu, preşedintele CJ Cluj.
Pe 16 iunie 2011, CJ Cluj anunţa că prima parte, de 2.100 de metri, a viitoarei piste de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca ar urma să fie construită de o asociere de trei firme, contra sumei de 137 de milioane de lei, în urma organizării licitaţiei. Costul total al pistei de 3.500 de metri ar urma să se ridice la 78 de milioane de euro. Pe 8 septembrie 2011 s-a dat startul lucrărilor de execuţie a noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, lucrări care trebuiau încheiate în termen de şase luni.