Actualitate
Facebook, pe cale să introducă butonul “Dislike”?
De ani de zile Facebook a ezitat să adauge funcția pe care toată lumea o așteteaptă: un buton de "Dislike", dar în următoarele luni, cei peste 1 miliard de membrii ai rețelei sociale vor primi ceea ce își doresc, scrie Huffingtonpost.com.
Facebook urmează să introducă în următoarele luni o funcție asemănătoare butonului "Dislike""Din momentul în care Facebook a adăugat butonul "Like", în 2009, site-urile care au permis oamenilor să își exprime nemulțumirea au devenit din ce în ce mai populare. Când vine vorba de un buton "Dislike", Facebook este oarecum într-o capcană, deoarece, pagina de socializare ar dori ca membrii săi să dea doar feedback-uri pozitive.
"Acțiunile de pe Facebook tind să se concentreze asupra interacțiunilor sociale pozitive", spunea cândva inginerul Facebook Bob Baldwin. "Like este cel mai ușor mod și la-ndemână de a-ți exprima sentimentele pozitive. Nu cred că adăugarea unui buton de <Dislike> pentru a-ți exprima nemulțumirea ar fi la fel de valoros", a mai spus Baldwin. Probabil că dacă utilizatorii de Facebook ar avea acest buton, nu ar mai fi dispuși să împărtășească ceva dacă ar ști că ar putea strânge multe “dislike”-uri.
Nu e chiar “Dislike”, dar e pe-aproape
Facebook plănuieşte să introducă o serie de setări care să permită utilizatorilor să aleagă ce fel de postări să apară pe News Feed-ul lor, indiferent dacă sunt postările personale, ale prietenilor sau reclame, a anunţat unul din directorii Facebook, Fidji Simo, potrivit ABC News.
„Ceea ce vom face în următoarele luni este să ne dăm seama ce posturi le plac sau le displac utilizatorilor, pe care le preferă să le apară pe paginile lor de Facebook. Plănuim să redefinim aceste setări astfel încât utilizatorii să ne poată spune exact motivele pentru care ascund anumite postări de pe news feed-ul lor”, a declarat Simo.
Simo a mai afirmat că Facebook va testa noile meniuri şi setări foarte curând astfel că utilizatori vor putea vedea o parte din noile opţiuni în următoarele trei sau patru luni. În urma implementării lor, utilizatorilor le va fi mult mai uşor să anunţe dacă ceva este ofensator sau neinterersant pentru ei. Unele dintre postări vor putea fi cenzurate de către Facebook altele chiar de către utilizatori.
„Dacă mai mulţi oameni încep să raporteze faptul că ceva este ofensator, atunci vom interzice postarea lui pe news feed-uri. De asemenea, dacă un utilizator ne spune că ceva este neinteresant pentru el, îi vom arata mai puţin despre acel lucru însă nu vom folosi acelaşi semnal şi pentru ceilalţi utilizatori”, a mai adăugat Fidji Simo.
De asemenea, compania oferă o setare similară şi pentru reclamele apărute pe paginile personale de Facebook, indiferent dacă ele sunt sau nu plătite. Astfel că, dacă utilizatorul alege să ascundă o reclamă de pe news feed-ul său, va fi întrebat dacă o consideră neinteresantă, ofensatoare sau repetitivă.