Actualitate

Toţi banii pentru reparaţia de drumuri, în ograda RADJ Cluj, condusă de Călin Platon, condamnat pentru ucidere din culpă

După ce iniţial l-au respins, consilierii judeţeni au votat proiectul privind transformarea RADJ Cluj în societate comercială. Proiectul de hotărâre privind transformarea Regiei Autonome a Drumurilor Judeţene Cluj în societate comercială nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi aprobat.

Cu toate că l-au considerat un proiect bun, consilierii PDL nu l-au votat, nemulţumiţi de faptul că nu au avut timp să-l consulte.

La finalul şedinţei, preşedintele CJ Cluj, Horea Uioreanu, a cerut organizarea unei alte şedinţe de îndată cu un singur punct pe ordinea de zi: înființarea Societății Drumuri şi Poduri Judeţene SA , ca urmare a reorganizării Regiei Autonome a Drumurilor Județene Cluj. La a doua strigare proiectul a trecut de votul consilierilor judeţeni.


RADJ Cluj este condusă de fostul prefect Călin Platon, condamnat în septembrie 2011 pentru ucidere din culpă la doi ani şi şase luni cu suspendare.

Iniţial, proiectul a fost respins

Aflat pe ordinea de zi, proiectul de transformare a RADJ Cluj în societate comercială a fost respins. Consilierii judeţeni de la PDL nu au votat proiectul nemulţumiţi că acesta nu a fost pus la dispoziţia acestora în termenul legal, fiind introdus pe ordinea de zi pe ultima sută de metri.


Călin Platon a propus în Comisia de buget-finanţe a Consiliului Judeţean Cluj să preia în administrare toate drumurile judeţene, adică peste 1300 de km. În felul acesta, pentru construcţia şi întreţinerea drumurilor judeţene  se poate proceda la concesionarea drumurilor judeţene prin atribuire directă  în favoarea  societăţii comerciale.

Călin Platon a prezentat avantajele acestei transformări.


„În strategia pe care noi am prezentat-o una dintre variantele pentru o creştere a competitivităţii aceste regii ar putea fi ca în conformitate cu prevederile legale care spun că Consiliul Judeţean poate să dea în administrare domeniul public şi privat al consiliului judeţean, să dea unuia sau mai multor operatori economici care au licenţă pentru executarea unor astfel de servicii. Întreţinerea drumurilor jdueţene este un serivic pe care această societate comercială îl face, deci se poate găsi această soluţie de a delega servicii de întreţinere către societatea comercială. Motivele care au stau la baza acestui proiect nu sunt doar capacitatea societăţii comerciale de a asigura servicii pentru Consiliul Judeţean Cluj. Alte motive de  ordin economic sunt faptul că o societate comercială are o mai mare liberate de a atrage fonduri, inclusiv fonduri europene. Această regie nu a fost dotată niciodată cu utilaje din banii consiliului judeţean, poate să aplice pe programe de formare profesională, poate să aplice pe programul operaţional de atragere de fonduri europene pentru modernizarea drumurilor. Lucrările de reparaţii capitale vor merge pe piaţa liberă la liberă concurenţă pe bază de licitaţii”, a precizat Călin Platon.

Consilierul judeţean Dănuţ Canta (PSD) a precizat că din banii Consiliului Judeţean Cluj niciodată nu se vor putea întreţine perfect cei 1300 de kilometri de drum. „Peste tot în ţările dezvoltate cei care îşi administrează propriul patrimoniu folosesc propriile firme. Este vorba de întreţinerea acestor drumuri. CJ Cluj nu va putea întreţine perfect 1300 kilometri de drumuri. Cred că este foarte bine venită această idee”, a precizat Canta.


Liderul consilierilor judeţeni PDL, Alexandru Coroian, a precizat că este de acord cu transformarea RADJ Cluj în societate comercială, dar cu toate acestea se vor abţine de la votul proiectului.

„Suntem pentru transformarea regiei în societate comercială. Ceea ce este păcat este faptul că nu s-a reuşit să se vină cu un proiect de hotărâre la timp. Ideea aceasta am avut-o şi noi pe vremea mandatului lui Alin Tişe în perioada 2008-2012, unde erau consilierii, unii dintre ei se află în această sală, care atunci nu erau de acord cu această transformare, dar acum sunt?”, a spus Coroian.


Fiind vorba de patrimoniu, proiectul avea nevoie de votul a 2/3 din totalul consilierilor judeţeni. Iniţial, doar 24 de consilieri au votat, proiectul având nevoie de votul a 25 de consilieri pentru a trece.

„Suntem de râsul curcilor. Dragi colegi de la PDL aţi spun că sunteţi de acord cu proiectul dar nu l-aţi votat”, a spus Ivan Ilarie (PSD).

„Tocmai ce am dat un exemplu din lumea civilizată, dacă nu aţi înţeles nu are sens să mai staţi aici, lăsaţi alţi colegi ai voştri să voteze. Este hilar să lăudaţi proiectul şi să nu-l votaţi”, a precizat Canta, făcând referire la consilierii judeţeni PDL.

Mai mult noroc la a doua strigare

Imediat după vot Horea Uioreanu a convocat o şedinţă de îndată în speranţa că proiectul va trece. Fără discuţii de această dată, proiectul a întrunit votul a 33 de consilieri. „Mulţumesc pentru civismul adoptat”, a precizat Uioreanu.

O bună parte din banii de investiţii pe care îi alocă, anual, Consiliul Judeţean Cluj sunt destinaţi drumurilor judeţene, de administrarea cărora se ocupă Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP) care are obligaţia de a organiza licitaţii pentru atribuirea contractelor de lucrări şi servicii care depăşesc 100.000 de euro. Atunci când contractele nu depăşesc această sumă acestea sunt încredinţate în mod direct inclusiv Regiei Autonome a Drumurilor Judeţene Cluj (RADJ).

Ultimele Stiri
abonare newsletter