Actualitate

Demarează lucrările la Centura Floreşti – Cluj-Napoca. Costurile se ridică la 6 milioane de euro. Vezi când va fi gata

Deschiderea ofertelor privind licitaţia pentru construirea centurii Floreşti-Cluj-Napoca avut loc joi la sediul Primăriei Floreşti. Şapte firme au depus oferte, patru din el fiind din Cluj-Napoca.

Valoarea estimată a acestui segment al proiectului este de 344.044 lei fără TVA. Numele câştigătorului va fi anunţat la mijlocul lunii iunie.

La Floreşti, cea mai mare comună din ţară – cu o populaţie oficială de peste 20.000 de locuitori şi neoficial în jur de 33.000 de locuitori, unul din dezideratele locuitorilor este centura de sud, Floreşti-Cluj-Napoca (Mănăştur).


„Intenţionam să realizăm acest obiectiv prin fonduri de la Guvern, dar acum nu se mai ştie dacă vom găsi sprijinul necesar. Vestea bună e că după studiile geotehnice am ajuns la concluzia că solul este mai stabil decât credeam, aşa că investiţia va fi una de aproximativ 6 milioane de euro. Voi propune Consiliului Local Floreşti accesarea unui credit pentru a realiza centura”, a spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea.

14.000 de maşini parcurg strada Avram Iancu doar dimineaţa

În prezent, în Floreşti locuiesc peste 30.000 de persoane. Dimineaţa, între orele 06.00-08.30, potrivit măsurătorilor, în medie 14.000 de maşini parcurg DN1 - Avram Iancu, spre Cluj-Napoca, dintre care doar 2.000 intră în Floreşti. Restul sunt floreşteni ce merg spre Cluj-Napoca. Unica arteră de legătură a fost deja marcată la patru benzi, dar acest lucru nu este de ajuns pentru adecongestiona traficul. 


“Sper ca odată cu introducerea CTP, fostul RATUC, aceste cifre să mai scadă. Dar, avem obligaţia de a asigura condiţii optime de deplasare. Această centură de legătură ar putea rezolva eficient actuala problemă a traficului pe relaţia Floreşti-Cluj”, a mai precizat declarat Şulea.

Drumul de legătură ar urma să aibă 4,3 kilometri, inclusiv cu două bretele de legătură spre Metro şi Polus. Traseul va începe pe strada Cetăţii 1 şi, prin spate pe la Metro şi Polus va face joncţiunea, complet pe sol, fără viaducte, cu municipiul Cluj-Napoca, în zona adiacentă depoului de tramvaie din Mănăştur, drumul Sfântul Ioan, urmând să existe şapte puncte de legătură cu DN1.


“Contăm şi pe aportul Primăriei Cluj-Napoca, întrucât 220 de metri de drum se află pe raza administrativă a municipiului. În rest, Floreştiul e deja pregătit, străzile din traseu fiind deja modernizate prin fonduri europene sau fonduri proprii ale administraţiei locale floreştene”, a conchis Şulea.

Care sunt firmele care vor să construiască centura Floreştiului

1. SC ProCons Bucureşti: ofertă de preţ – 179.395 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni


2. SC Luka Way Bucureşti: ofertă de preţ – 129.997 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

3. SC Maxi Design Bucureşti: ofertă de preţ – 194.400 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni


4. SC Civitas Proiectare Cluj-Napoca: ofertă de preţ – 97.680 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

5. N.V. Construct Cluj-Napoca: ofertă de preţ – 208.041,10 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

6. Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj: ofertă de preţ – 276.000 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

7. SC Euro Drum Cluj-Napoca în asociere cu SC Drumex Cluj-Napoca; ofertă de preţ – 285.000 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni.

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter