Actualitate
Procesul lui Marian Oprișan se reia la Judecătoria Cluj-Napoca
Președintele Judecătoriei Cluj-Napoca, judecătorul Lucian Marian, a declarat că procesul în care este judecat președintele Consiliului Județean (CJ) Vrancea, Marian Oprișan, are un nou termen pe 10 iulie, după ce termenul anterior a fost pe 22 mai.
La începutul lunii iunie, șeful DNA, Laura Codruța Kovesi, a sesizat Inspecția Judiciară în cazul magistraților care judecă dosarul șefului CJ Vrancea, Marian Oprișan, trimis în judecată în iunie 2006. Sesizarea îi vizează pe magistrații de la Judecătoria Cluj-Napoca, aceia care ar amâna soluționarea dosarului de corupție al lui Marian Oprișan, aflat pe rolul instanțelor de peste opt ani.
Kovesi a cerut Inspecţiei Judiciare verificări pentru posibile abateri disciplinare în cazul judecătorilor. În acest dosar, de-a lungul anilor au fost făcute mai multe cereri de strămutare a procesului, iar ulterior au foarte multe termene amânate.
În iunie 2006, procurorii anticorupție au dispus trimiterea în judecată a președintelui Consiliului Județean (CJ) Vrancea, Marian Oprișan, pentru săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu, utilizarea creditelor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate, fals și uz de fals.
În cursul anului 2004, CJ Vrancea a primit suma de 1,9 milioane USD din partea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului pentru pietruirea drumurilor comunale din județul Vrancea.
Potrivit probelor administrate, Comisia de licitație numită de Marian Oprișan a selecționat și a atribuit lucrări de construcție unor firme neeligibile, conduse de apropiați ai inculpatului, și anume: SC Aispa Stars 95 SA (al cărei patron este omul de afaceri Prunache Corneliu), SC Top Media SRL (al cărei patron este Graur Vasile, fratele inculpatei Valeria Teodorescu) și SC Utilaj Construct SA (al cărei patron este Mihăiuc Vasile). De altfel, s-a dovedit că cele trei firme nu dispuneau de utilajele necesare efectuării acestor lucrări, iar firma SC Top Media SRL este o firmă fără sediu și fără angajați.
Firmele respective au contractat lucrări de asfaltare pentru 41 de drumuri comunale, dintre care o parte erau asfaltate anterior iar pe altele nu s-a executat nici un fel de lucrare, însă banii au fost încasați. Pe cele câteva drumuri pe care au fost executate, lucrările s-au dovedit a fi de proastă calitate și efectuate fără proiecte tehnice.
Anchetatorii au arătat că plățile s-au făcut integral în contul firmelor selecționate, la două-trei zile după semnarea contractelor și că ordinele de plată au fost semnate de inculpații Oprișan și Diaconu.
Din cercetările efectuate a mai rezultat că în perioada 2004-2005, inculpatul Oprișan a negociat și achiziționat, fără hotărârea necesară a CJ și fără avizele de specialitate ale comisiilor din Consiliu, Complexul Turistic 'Căprioara', în jurul căruia deținea, împreună cu membrii familiei, 8 hectare de teren. Pentru această achiziție, Marian Oprișan a alocat ilegal 17 miliarde lei vechi din fondurile publice ale CJ Vrancea. În plus, acesta a întocmit și înaintat Guvernului o adresă falsă prin care a solicitat și obținut 3 miliarde lei vechi din fondul de rezervă al Executivului. Pretextele invocate în adresă sunt false iar banii au fost utilizați tot pentru achiziția complexului.
Prejudiciul în dauna Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului este estimat la 55 miliarde lei vechi, reprezentând lucrări de asfaltare neexecutate sau de proastă calitate.
Prejudiciul în dauna bugetului CJ Vrancea se ridică la 22,2 miliarde lei vechi iar în dauna bugetului Guvernului — la 3 miliarde lei vechi.