Actualitate

45 de zile de calvar în trafic din cauza reparaţiilor la Podul Horea. Cine este vinovat

Lucrările de modernizare a Podului Horea din centrul oraşului îngreunează considerabil traficul rutier din zonă.

Începute în urmă cu mai bine de două săptămâni, lucrările de reparaţii la podul Horea au complicat considerabil circulația din zona Pieței Mihai Viteazu. Cele mai mari probleme apar în orele de vârf ale traficului, când în intersecția dintre strada Regele Ferdinand și strada George Barițiu se creează ambuteiaje imense. Șantierul se întinde pe partea dreaptă a carosabilului în direcția Gării, ocupând toată porțiunea de trotuar și o bandă de circulație auto. Așadar, spațiul prin care se poate circula este unul foarte mic.

La o simplă observare a zonei, se poate remarca faptul că unul din motivele din spatele haosului este  faptul că șoferii ignoră în mod flagrant semnele amplasate în vecinătatea lucrărilor, care arată că doar mijloacele de transport în comun au voie să străbată podul. Mașinile mici sunt, în teorie, nevoite să folosească rute alternative pentru a ocoli banda aflată în reparații, dar în practică, foarte puțini par să respecte această regulă.


Pietonii, amendaţi de poliţişti

Nu doar şoferii se fac vinovați de încălcarea regulilor impuse de către Primărie. Se observă clar că nici pietonii nu respectă restricţiile de circulaţie. Aceştia merg pe carosabil în paralel cu mașinile care circulă peste pod, în loc să traverseze spre celălalt trotuar, neștiind faptul că acessul este interzis, sau pur și simplu grăbindu-se prea tare ca să respecte regulile. „Nici n-am observat că n-am voie să trec pe aici,” declară un cetățean suprins în mijlocul faptei.

Ca dovadă a faptului că restricțiile de circulație nu sunt respctate, Poliția a aplicat până în momentul de față un număr semnificativ de amenzi în zonă. „Nerespectarea indicatorului acces interzis se sancţionează cu două puncte amendă şi două puncte penalizare. Poliţia desfăşoară activităţi de fluidizare a traficului în zonă, în colaborare cu Poliţia Locală care dirijează circulaţia în zona în care se fac lucrări la carosabil”, au declarat reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Cluj. În total, 14 sancţiuni pentru nerespectarea semnului de acces interzis au fost emise de către polițiști.


Dacă şoferii şi pietonii vor fi în continuare la fel de indisciplinaţi, haosul din trafic va dura încă câteva săptămâni bune. Lucrările de modernizare a podului Horea au început în data de 24 iunie şi vor dura 45 de zile.

Podul Traian, încă o zonă problematică

Podul Horea nu este singurul din zonă care le dă bătăi de cap clujenilor din cauza pietonilor care ignoră regulile de circulaţie. Şi pe Podul Traian se circulă cu dificultate, ca urmare a surpării acestuia în luna august a anului trecut. Deși au fost amplasate semne care interzic trecerea pietonilor pe lângă partea avariată a podului, mulţi le ignoră, expunându-se astfel pericolului de a fi loviți de mașinile care circulă prin zonă. De exemplu, pietoni sau biciclişti circulă zilnic pe partea carosabilă, deşi nu ar trebui să facă acest lucru. 


În momentul de față, Primăria Cluj-Napocă are în plan să demareze un proiect de reconstrucție totală a Podului Traian, valoarea acestuia ridicându-se la 8 milioane de euro. Proiectul prevede construcția a două benzi de circulație pentru fiecare sens, două trotuare și o bandă pentru biciclete, podul urmând să aibă lungimea totală de 32 de metri.

Text şi fotografii: Flavia DIMA – studentă Jurnalism, FSPAC – UBB, anul II

Ultimele Stiri
abonare newsletter