Actualitate

Seplecan: Tetarom IV, alți bani europeni irosiți la CJ Cluj

Consilierii judeţeni sunt chemaţi mâine să-și asume prin hotărâre încetarea contractului de finanțare pentru proiectul parcului industrial Tetarom IV. “Adică renunțarea la banii europeni de cofinanțare pentru acest obiectiv economic și trecerea în sarcina bugetului local a fondurilor necesare finalizării acestuia. Asta din cauza faptului că perioada de programare aferentă POR 2007 - 2013 are termen de finalizare în 31decembrie 2015 – un termen imposibil de realizat acum”, susţine consilierul judeţean Mihai Seplecan.

Seplecan susţine că lucrările la acest obiectiv au fost demarate în data de 15 mai 2014, termenul de finalizare, fiind de 20 de luni, la o valoare a lucrărilor de 36.355.757,95 lei, fără TVA.

“Urmare a contestației licitației despuse de către Societatea Tehnodomus și câștigarea acesteia la Curtea de Apel Cluj, lucrările au fost suspendate, ocazie cu care s-a reluat evaluarea ofertelor în cadrul licitației. Drept pentru care, la 14 octombrie 2014, s-a semnat un contract de execuție cu asocierea dintre ACI Cluj, Nord Conforest SA, Electromontaj SA și SC Erbi Prod Com SA, cu începerea lucrărilor la data de 7 noiembrie 2014 și cu un termen de finalizare de 18 luni, noua valoare a lucrărilor fiind stabilită la 34.634.870,41 lei fără TVA”, a mai precizat Seplecan.


Seplecan spune că există nenumărate concordanţe în acest contract de finanţare.

“Din mai 2014, data primului contract de execuție plus 20 de luni, rezultă că finalizarea lucrărilor cădea în ianuarie 2016, iar din noiembrie 2014, data celui de-al doilea contract de execuție plus 18 luni, rezultă un termen de finalizare în luna mai 2016. Deci, și în cazul primului contract, se depășea cu o lună termenul de execuție descris acum imperativ la justificări de către decidenții CJ Cluj că implementarea proiectului nu poate depăşi data de 31 decembrie 2015”, susţine consilierul judeţean.


“De asemenea, dacă comparăm cifrele puse în discuție în diversele documente puse la dispoziție pe acest subiect, vedem că e o adevărată varză a la CJ Cluj și că nici una nu pușcă cu alta, oricâte combinații am face. Aveți cifrele de mai sus, și aveți cifrele din documentul care se va pune în discuție joi: «Bugetul total al proiectului, conform contractului de finanțare: este în valoare de 54.912.262,00 lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de 35.663.454,20 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată este de 17.831.727,10 lei, reprezentând 50% din valoarea eligibilă a proiectului. Contribuţia proprie în proiect este în valoare de 26.531.239,30 lei, reprezentând contribuţia judeţului Cluj la cheltuielile eligibile, în valoare de 17.831.727,10 lei, adică 50% din valoarea eligibilă a proiectului şi 8.699.512,20 lei reprezentând contribuţia judeţului Cluj la cheltuielile neeligibile – respectiv alimentare cu energie electrică şi gaz. TVA-ul aferent proiectului va fi suportat de judeţul Cluj şi este în valoare de 10.549.295,60 lei»”, arată Seplecan.

Seplecan susţine că proiectul revizuit a fost predat la registratura Consiliului Județean Cluj de către proiectant la data de 25 martie 2015, și s-a constatat faptul că, “acțiunea de revizuire a acestuia, a generat o majorare a valorii lucrărilor cu aproximativ 12.400.000 lei, fără TVA, reprezentând un procent de 37% din valoarea contractului de lucrări și, implicit, generează majorarea corespunzătoare a contribuției Județului Cluj la cheltuielile neeligibile ale proiectului”.


“Deci din noiembrie 2014 și până în martie 2015 (cam 5 luni), că tot era timp gârlă până la implementarea proiectului, care nu poate depăși data de 31 decembrie 2015, s-a lucrat intens pentru a se stabili o majorare a lucrărilor cu 12.400.000 lei, fără TVA. Credeți că decidenții CJ Cluj își asumă indolența cu care s-a lucrat și la implementarea acestui obiectiv economic? La fel ca și la obiectivul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor, la fel ca și pentru atragerea de fonduri pentru Proiectul de Transport Intermodal, decidenți ai CJ Cluj au ales să nu-și facă datoria față de clujeni. Cine răspunde pentru banii europeni la care suntem nevoiți să renunțăm și la acest obiectiv de investiții? Căci sunt funcționari care au încasat bani pentru implementare, întreb, din nou, cum recuperăm banii cheltuiți degeaba, fără concretizarea investițiilor”, se întreabă Seplecan.

În final, Seplecan susţine că banii europeni care se vor pierde pe acest obiectiv de investiții se pot reloca, conform legii, către lucrări din municipul Cluj-Napoca.

Ultimele Stiri
abonare newsletter