Actualitate
Avertismentul specialiştilor: Valul tehnologiei este gata să ne strivească pe toţi. O nouă generaţie s-a născut şi noi nu facem parte din ea
Tehnologia înseamnă mai mult decât a da un like pe Facebook sau să ne uităm la videoclipuri cu pisici care cântă. Tehnologia trebuie integrată în viaţa de zi cu zi. Se schimbă percepţia asupra timpului şi spaţiului. O nouă generaţie a luat naştere şi noi nu facem parte din ea. Sunt doar o parte din avertizările pe care experţi internaţionali le-au transmis cu ocazia Cluj Business Days care se desfăşoară în aceste zile.
Despre cum va influenţa inovaţia, tehnologia şi trendurile actuale viitorul economiei la nivel mondial, cum influenţează trendurile globale viitorul sau despre provocările viitorului vorbesc în aceste zile peste 100 de speakeri şi traineri veniţi din toate colţurile lumii la evenimentul CEE Entrepreneurship Summit 2015.
Filipe Carrera a susţinut miercuri o conferinţă despre “trendurile globale şi influenţa lor asupra viitorului” în cadrul Cluj Business Days unde a vorbit despre o nouă generaţie de oameni care a luat naştere şi cum restul lumii trebuie să se raporteze la ea.
“Totul trebuie să fie la timp, totul are loc contracronometru. Oamenii vor folosi sistemul wi-fi de îndată ce se vor trezi. În trecut, mi se părea normal să am 15 sau 30 de minute fără să fac nimic. Copiii mei, în schimb, trebuie să aibă un gadget în mâini. Pentru ei nu există conceptul de a sta fără să facă nimic. Un alt lucru este percepţia asupra spaţiului. În urmă cu 20 de ani prietenii în care aveaţi cea mai mare încredere erau oameni foarte apropiaţi de voi din punct de vedere geografic, acum aveţi relaţii care funcţionează la 3000 de kilometri distanţă, aveţi prieteni şi încredere mai mare într-o persoană care se află la depărtare decât în vecinul de lângă dumneavostră”, susţine Carrera.
“În prezent, nu putem vedea asfinţitul soarelui fără să folosim Instagram, totul ţine de partajare şi asta schimbă percepţia asupra spaţiului. Vorbim de oameni dintr-o nouă generaţie – Millenium. Această generaţie cui îi aparţine? Niciuna dintre noi. Vorbim de generaţia oamenilor născuţi în 2000. De ce sunt importanţi? Ei nu înţeleg lumea în care trăim. Am lucrat din 1997 în lumea digitală şi încă mă consider un începător. Aceste persoane sunt adevăraţi nativi, s-au născut, de exemplu cu fotografia digitală. Ei învaţă lumea digitală aşa cum învăţăm noi o limbă străină. Ei sunt nativi ai erei digitale şi nu înţeleg cum noi lucrăm împreună, cum învăţăm împreună. Pentru ei e foarte ciudat să meargă într-o clasă să audă acelaşi lucru ca şi în ora precedentă. Vă dau un exemplu. I-am cumpărat fiului meu un skateboard demontat cu instrucţiuni de utilizare. L-a montat şi l-am întrebat dacă a folosit instrucţiunile. Mi-a răspuns că nici nu le-a deschis şi că s-a uitat cum se montează un skateboard pe Youtube. Această generaţie are un slogan: Nu-mi spune cum să fac, arată-mi cum să fac lucrurile”, a mai spus acesta.
El a lansat şi un avertisment.
“Acest val este gata să ne strivească pe toţi. Acesta este momentul să învăţăm să navigăm deasupra valului. Trebuie să învăţăm să folosim tehnologia mai mult decât a da un like pe Facebook sau să ne uităm la videoclipuri cu pisici care cântă. Trebuie să integrăm tehnologia în viaţa noastră de zi cu zi. Trebuie să începeţi acest lucru încă de ieri că valul vine”, şi-a încheiat acesta prezentarea.
Filipe Carrera este expert în e-business, e-learning şi marketing. De asemenea, Filipe Carrera a fost numit cel mai bun trainer din lume de către organizaţia Junior Chamber International. De asemenea, Filipe este director general al companiei Prestin, specializată în training şi consultanţă, cu sediul în Portugalia. Profeson în cadrul diferitelor programe de master şi post-universitare în cadrul Universităţii Tehnice din Lisabona, profesor de marketing în cadrul Institutului Portughez de Administraţie şi Marketing, Filipe Carrera este speaker şi trainer internaţional de origine portugheză cu activitate în peste 50 de ţări de pe patru continente.
CEE Entrepreneurship Summit 2015 are loc la Cluj-Napoca, între 14 și 16 octombrie şi reuneşte peste 1.500 de participanți şi peste 100 de speakeri. Evenimentul este destinat deopotrivă promovării mediului de afaceri și expunerii oportunităților de business de pe piețele locale din cele patru regiuni ale țării, prin facilitarea interacțiunilor dintre investitori, antreprenori, manageri, experți, reprezentanți ai administrației publice locale și centrale.