Actualitate
Cum a fost tratat un clujean după ce şi-a cumpărat un telefon stricat de la Orange
Un tânăr și-a cumpărat două telefoane mobile Iphone 6 16GB Space Grey de la un magazin Orange din Cluj-Napoca, dar a ajuns să regrete acest lucru. Imediat după achiziţionare, unul dintre telefoane nu a mai funcţionat corespunzător. Când a cerut socoteală operatorului de telefonie mobilă, cei de la Orange i-au anulat garanţia pentru un motiv halucinant.
Rareş Rad povesteşte că a cumpărat două telefoane mobile Iphone 6 16GB Space Grey de la magazinul Orange din mall-ul din Gheorgheni pentru care a plătit 2.500 de lei, dar după un timp a observat că unul dintre telefoane nu funcţionează în parametrii normali.
“Acumulatorul acestuia are autonomie redusă, uneori se închide singur indiferent de procentul bateriei afişat, iar semnalul se pierde indiferent de locaţia în care se află terminalul”, spune tânărul.
El spune că s-a prezentat la Service-ul din cadrul Orange Shop de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 sesizând funcţionalitatea defectuoasă a telefonului.
“Am fost rugat de către operator să resetez terminalul mobil la setările din fabrică şi să fac update de soft la ultima versiune oficială oferită de către producător. Efectuând aceste operaţiuni, terminalul mobil a continuat să funcţioneze defectuos drept pentru care în 7 iunie m-am prezentat la acelaşi service cu terminalul însoţit de documentele necesare, pentru verificarea şi remedierea defectelor. Când am revenit să îl ridic, am fost informat de către operatoarea service privind anularea garanţiei, invocând faptul că defectele semnalate nu se datorează unei lipse de conformitate a produsului, ci ca urmare a faptului că terminalul prezintă urme de şoc mecanic”, mai spune Rareş.
Tânărul mai povesteşte că a cerut informaţii suplimentare asupra acestei decizii, dar că operatoarea service nu i-a putut oferi o explicaţie tehnică, sugerându-i insistent să studieze anexele contractului unde ar fi specificat faptul că “un terminal care prezintă urme de şoc mecanic nu face obiectul garanţiei”.
“Telefonul, cât şi documentele aferente, nu mi-au fost înapoiate decât după semnarea unui proces verbal de predare telefon, cu toate că am specificat faptul că nu sunt de acord cu decizia luata în lipsa unor explicaţii concrete asupra acestui aspect, aceasta informându-mă pe un ton ironic asupra regulilor interne, ale casei în limbajul dânsei. Am semnat acel document doar ca să îmi fie restituit terminalul şi documentele acestuia, nefiind în niciun moment de acord cu decizia operatorului service şi nefiindu-mi oferită o soluţie alternativă”, a mai spus Rareş Rad.
În ziua următoare, tânărul a depus o reclamatie la sediul Orange alături de rezultatul unei expertize efectuată la un service autorizat Apple.
“În urma acelei expertize neutre am fost informat că produsul îndeplineşte toate condiţiile de preluare în garanţia Apple. Cu toate acestea, am fost informat telefonic de către un operator că Orange România îşi păstrează în continuare poziţia, garanţia fiind în continuare nulă. Termenul de «şoc mecanic» nu este clar definit în baza contractului semnat între mine şi Orange şi nici în certificatul de garanţie al terminalului, concluzionând că Orange interpretează acest termen în favoare proprie, considerându-se liber-arbitru în interpretarea contractului. Operatorii service au atât cunoştinţe tehnice cât şi un vocabular sărăcăcios, aceştia neputând da o explicaţie tehnică care duce la anularea garanţiei sau modul în care trebuie utilizat un terminal mobil. Telefonul în cauză prezintă urme normale de uzură, iar funcţionalitatea acestuia nu este afectată de către acestea. Stau şi mă întreb dacă aceste telefoane, în opinia dânşilor, trebuie ţinute în vitrină sau trebuie luate în braţe şi legănate”, a mai spus Rareş.
El este decis să facă o reclamaţie şi la Protecţia Consumatorilor.
În ciuda insistenţelor, reprezentantii firmei nu au putut fi contactaţi pentru a oferi un punct de vedere în legătură cu această situaţie.