Actualitate
UPDATE. Guvernul ia apărarea taximetriștilor: Şoferii Uber vor putea fi amendaţi pentru transportul neautorizat de persoane. Prima reacție a oficialilor Uber. Ce le transmit autorităților
Cei circa 3.000 de taximetrişti adunaţi astăzi în faţa Guvernului pentru a protesta împotriva transportului neautorizat de persoane au reuşit să convingă Executivul să schimbe legea taximetriştilor, astfel încât şoferii Uber sau cei care practică transport de neautorizat de persoane să poată fi amendaţi de poliţişti.
sursa foto Radio Cluj„Se scoate din lege sintagma «în mod permanent» şi în «mod repetat» pentru că poliţiştii pe stradă nu pot să-i amendeze, nu pot să le ia plăcuţele de înmatriculare pe şase luni «piraţilor» sau să le dea amenzile maxime, nu cum prevede legea acum. Trebuie să prindă hoţul şi să–i spună: «Pleacă, că te mai prind odată»(...)Sub nicio formă nu pot să zic că Uber va fi interzis sau vreo altă activitate de transport, însă toată lumea care va face transport de persoane, indiferent cum, va fi atorizat, altfel nu îl va putea face. Nu poţi să faci transport virtual. Închid ochii şi ma trezesc la Constanţa”, a declarat preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu.
Taximetriştii scot în evidenţă faptul că nu îşi doresc bani sau subvenţii, ci doar ca legile privind transportul de persoane să se aplice pentru toată lumea. Potrivit protocolului încheiat între taximetrişti şi Executiv, în maximum 30 de zile legea taximetriştilor va fi modificată.
Oficialii Uber România susţin, ca răspuns la protestul transportatorilor din Piaţa Victoriei, că aplicaţia oferă un serviciu fiscalizat, subliniind intenţia de a colabora cu autorităţile din România pentru o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene.
„Serviciile Uber sunt 100% fiscalizate - mii de şoferi parteneri Uber sunt înregistraţi ca PFA sau SRL şi plătesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei Uber. La rândul său, compania Uber are o subsidiară înregistrată în România, plătind taxe la bugetul de stat. Între 75% şi 80% din suma încasată de un şofer partener pentru o călătorie îi revine acestuia. Pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă”, se arată în comunicatul transmis de Uber.
În ceea ce priveşte reglementările de transport în România, managerul general al Uber în România, Nicoleta Schroeder a menţionat, în cadrul unei conferinţe de presă, că Uber nu se încadrează nici în legislaţia de taximetrie, nici în legislaţia transportului public.
„Ei (n.r. şoferii) nu au astăzi nicio licenţă de transport, tocmai pentru că, dacă ne uităm la cele două legi care reglementează transportul în România, avem, pe de-o parte taximetria, unde noi nu ne încadrăm, nu avem maşini, pe de altă transportul public, unde Uber nu se încadrează, pentru că este o aplicaţie închisă”, a precizat acesta.