Actualitate

AU MIMAT ajutorul. Autoritățile din Cluj, incapabile să rezolve problema bordurilor de pe DN1 Cluj – Turda și Cluj-Oradea

În urmă cu aproape un an, pe DN1 între Cluj-Turda și Cluj-Oradea sensurile de circulaţie au început să fie separate prin borduri unele mai înalte, altele mai joase, iar benzile au fost îngustate. Oamenii au protestat, au amenințat, s-au înmulțit accidentele rutiere. În tot acest timp, autoritățile de la Cluj se băteau cu pumnul în piept că vor opri lucrările efectuate de Compania de Drumuri.

Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) Cluj va face în plenul Consiliului Județean de joi o informare privind nivelul de asigurare a securităţii şi a siguranţei civice pe primele trei luni ale anului 2017, iar în centrul discuțiilor stau tocmai lucrările efectuate de Compania de Drumuri pe DN 1.

Promisiuni deșarte și discuții sterile


"În primul trimestru, au fost dezbătute numeroasele sesizări primite din partea participanților la trafic în ceea ce privește creșterea riscului producerii acidentelor rutiere, ca urmare a amplasării separatoarelor de sens amplasate pe DN 1, solicitându-se astfel sprijin pentru identificarea altor soluţii de creştere a siguranţei rutiere. Atât localnicii, cât și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj și-au exprimat în repetate rânduri nemulțumirea cu privire la riscurile enorme la care sunt supuse atât persoanele care necesită ajutor medical de urgență, cât și echipele de intervenție pentru accidente", se arată în informare.

Niciun rezultat, doar vorba goale


Mai aflăm că la respectiva ședință a Autorității Teritoriale de Ordine Publică Cluj din luna ianuarie au fost prezenți și primarii comunelor Ciucea, Căpușu Mare, Gilău, Feleacu și Tureni pentru a-și prezenta punctele de vedere în ceea ce privește această problemă.

"În cadrul discuțiilor purtate, au fost identificate problemele existente în implementarea proiectului, acestea fiind aduse la cunoștința  reprezentantului CNAIR care a luat parte la lucrările ședinței din luna februarie, în vederea identificării unor soluții de rezolvare cât mai urgentă a acestor probleme", precizează ATOP.


Soluții care nu au venit nici până în ziua de astăzi.

Pe tronsoanele de drum care travesează localitățile Ciucea, Căpușu Mare, Gilău, Feleacu și Tureni, Compania de Drumuri a executat lucrări pentru proiectul "Modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației pe DN 1 în sate lineare și puncte negre".


În ciuda numeroaselor întâlniri, Compania de Drumuri a spus clar încă de anul trecut că proiectul nu va fi oprit.

Potrivit fostei CNADNR, proiectul este unul pe fonduri europene şi acesta nu mai poate fi schimbat pentru că ar deveni neeligibil, deci suportat de la bugetul de stat.


“Sectoarele lungi de aliniament predispun şoferii să circule cu viteze mari. Este necesară segmentarea acestor sectoare în unele mai scurte. Îngustarea drumului duce la micşorarea vitezei. În acest sens îngustarea drumului de la 3.5m la 3.2m sau chiar la 3.0m s-a dovedit eficientă în multe ţări din Europa. Obiectivul cel mai important în traversarea localităţii este de a determina conducătorii auto să-şi schimbe maniera de conducere şi implicit să reducă viteza de rulare”, sunt câteva dintre argumentele CNADNR pentru soluția aleasă pentru amenajarea de pe DN1.

Și reprezentanții Poliției Rutiere Cluj susțineau că avizul lor în această problemă este unul consultativ și nu imperativ pentru Compania de Drumuri.

CITEȘTE ȘI

De ce tace Poliţia Rutieră în problema bordurilor dintre Cluj şi Turda şi ce spune noul şef al IPJ Cluj despre această măsură. CNADNR: Proiectul nu poate fi oprit

CITEȘTE ȘI

Protest pe DN 1 între Cluj şi Turda. ”Vor fi mulţi morţi”. Locuitorii comunei Feleacu au ieşit în stradă şi îşi cer drepturile: “Ferească Dumnezeu să vrem sânge”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter