Actualitate
Podul Traian a fost inaugurat cu glume de prost gust. Boc, către primul clujean care a traversat podul: "Aveți prietenă?" - FOTO
Podul Traian a fost inaugurat la aproape un an de la demararea lucrărilor. Primul clujean care a trecut podul a primit de la Primărie o diplomă și o cravată, iar primarul Emil Boc l-a întrebat dacă are prietenă. Mai mult, constructorii au stat sub pod la trecerea primelor mașini.
Vineri dimineață la ora 10 pe Podul Traian au trecut primele mașini, dar și primii pietoni.
Emil Boc a participat, vineri, la inaugurarea unui pod peste Someş, Podul Traian, investiţie care se ridică la 6,5 milioane de lei şi care a început în august 2016, înlocuind vechiul pod construit în anii 1930.
Primul șofer a fost "recompensat" de primarul Emil Boc cu o cravată, o diplomă și un buchet de flori pentru "efortul făcut cât timp podul a stat închis".
„Sunteți primul clujean care traversează podul. Trebuie să vă dăm o diplomă, care să reprezinte o mulțumire pentru efortul pe care l-ați făcut în aceste luni cât podul a fost închis, în semn de respect pentru dumneavoastră. Vă mulțumim și apreciem efortul pe care l-ați depus. Asta să o aveți în arhiva familiei ca fiind primul cetățean care după 70 de ani când se modernizează acest pod, sunteți primul cetățean care inaugurează podul. Aveți aici și o cravată. Un buchet de flori și pentru doamna. Sunteți căsătorit? Aveți prietenă? Am premiat primul șofer care a trecut primul cu mașina, cerându-ne scuze pentru faptul că au trebuit să suporte mai multe luni traficul îngreunat din cauza lucrărilor”, a spus primarul Emil Boc.
Ordinul de începere a lucrărilor la Podul Traian a fost dat în 22 august anul trecut, iar acestea trebuiau finalizate în luna februarie.
Ce spune Boc despre această întârziere?
"În această perioadă nu s-au calculat perioadele de iarnă și perioadele de mutare a utilităților pentru construcția unui asemenea pod. Constructorul a terminat la termenul contractual podul, inaugurându-l astăzi, în 30 iunie. A costat 6,5 milioane lei. De mâine se va relua și traficul transportului în comun, urmând ca în această vară să trecem și la implementarea benzilor de circulație dedicate pentru transportul în comun, după ce vom face câteva măsurători și simulări în trafic real pentru deschiderea podului Traian", a mai spus primarul, prezent la inaugurare.
Mai mult, se pare că cei care au lucrat la acest obiectiv au fost puși să stea sub pod în momentul în care au trecut primele mașini, ca metodă de testare a rezistenţei podului.
"A fost o modalitate originală de a testa podul și vom generaliza în viitor acest procedeu. Constructorul și-a asumat, în numele subalternilor, calitatea lucrărilor și a fost prezent sub pod la trecerea primelor mașini. A rezistat cu bine și să sperăm că podul va rezista pentru următoarea sută de ani, așa cum a rezistat și vechiul pod, aproape 70 de ani", a mai spus primarul.
Reprezentanții firmei care s-au ocupat de lucrările la Podul Traian au declarat că durata sa de viață este de 50 de ani.
„Uitați-vă la modul de iluminare a podului, sunt cele două piste de biciclete pe ambele sensuri, trotuarul are un loc de promenadă astfel încât cei care circulă pot să se oprească și să privească podul în amonte și în aval, fără să îi încurce pe cei care circulă. Durata lui de viață este 50 de ani”, a declarat Vădean Grigorescu, director SC Diferit SRL.
Potrivit lui Boc, vechiul Pod Traian, situat în Piaţa Mihai Viteazu din Cluj-Napoca, a fost construit între 1928 – 1931, costând, la acea vreme, 6,6 milioane de lei.
Primăria Cluj-Napoca va reabilita în perioada următoare alte patru poduri - Garibaldi, Porţeanului, Fabricii, Nodul N.
Podul Traian a trebuit înlocuit din cauza stării de degradare iar în anul 2013 o femeie era să cadă în râul Someş după ce a căzut într-o groapă din trotuarul podului.