Actualitate
UTI iese la atac după decizia CJ de a rezilia contractul pentru construirea parkingului și a hotelului de la aeroport. Mesaj pentru consilieri
În ședința de miercuri, consilirii județeni urmează să aprobe rezilierea contractului de concesiune încheiat între județul Cluj și firma UTI în ceea ce privește construirea unui parking suprateran și a unui hotel la Aeroportul Internațional Cluj.
Pe de-o parte, reprezentanții firmei UTI lasă să se înțeleagă că decizia de reziliere parțială a contractului le-a aparținut lor prima dată și nu Consiliului Județean Cluj, așa cum se arată în proiectul de hotărâre, din cauza faptului că amplasamentele necesare pentru construcția parkingului supraetajat şi a hotelului de 4 stele nu au fost predate timp de mai bine de cinci ani de la data semnării contractului, iar pe de altă parte, firma susține că, în cazul adoptării proiectului de hotărâre în forma actuală, va da în judecată forul județean.
"Consiliul Județean Cluj şi Aeroportul Internaţional Avram Iancu nu au pus la dispoziția UTI amplasamentele necesare execuției parkingului auto etajat şi a hotelului la mai bine de cinci ani de la data semnării actul adițional nr. 1 prin care obligația UTI de construire a celor două obiective s-a suspendat până la data predării amplasamentului necesar construirii acestuia. Urmare a acestei situații, UTI a declanşat procedura rezoluţiunii parţiale a contractului, ȋn ceea ce privește obligația de construire a parkingului supraetajat şi a hotelului, emițând o notificarea de încălcare parţială a contractului înregistrată la CJ Cluj în 6 iulie 2016 şi o notificarea de reziliere parţială a contractului înregistrată la CJ Cluj în 31 august 2016", arată reprezentații firmei.
CITEȘTE ȘI
Cum îngroapă consilierii judeţeni o gaură de 2 milioane de euro
Aceștia consideră că propunerea Consiliului Județean Cluj prin care i se solicita firmei să semneze documentele în vederea predării amplasamentului necesar construirii parkingului supraetajat "este nelegală".
"CJ Cluj este partea din culpa exclusivǎ a căreia a fost imposibilǎ continuarea contractului ȋn termenii şi condițiile inițial stipulate. Pe cale de consecințǎ, ca urmare a procedurii demarate de către UTI, a operat rezilierea parțialǎ a contractului de concesiune. Această notificare de reziliere parțialǎ şi-a produs deja efectele juridice, ceea ce înseamnă că nici construcția hotelului şi nici construcția parcării supraetajate nu mai constituie ȋn acest moment obiectul contractului. Prin urmare, construcția parcării supraetajate nu se poate realiza, din punct de vedere legal, decât ȋn urma unei proceduri de achiziție publicǎ prevăzutǎ de legislația ȋn vigoare la acest moment", mai spun reprezentanții companiei.
UTI mai susține că în ceea ce privește contractul de concesiune acesta este "în continuare în vigoare", fiind reziliat exclusiv în ceea ce priveşte obligaţia de construire a parkingului etajat şi a hotelului de 4 stele în perimetrul Aeroportului.
"UTI Parking and Hotel Management plătește ȋn continuare redevența pentru 530 de locuri de parcare, deși numărul de locuri de parcare utilizate efectiv este de 514 conform actului adițional nr.1, situație care se menține din anul 2011. Firma utilizează în fapt cele 514 locuri de parcare şi spaţiul aferent acestora, mai puțin zonele neeliberate din culpa exclusivă a CJ Cluj; cu toate acestea, compania achitǎ redevența pentru numărul inițial de 530 de locuri de parcare, pe care Consiliul Județean Cluj o încasează fǎrǎ nicio reținere. UTI nu poate fi de acord cu o nouă diminuare a numărului locurilor de parcare pe care le va exploata în continuare, în temeiul contractului de concesiune, în lipsa diminuării corespunzătoare a redevenţei datorate potrivit contractului", mai susține compania.
CITEȘTE ȘI
În ceea ce privește proiectul aflat pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Consiliului Județean, UTI spune că a aflat din presă despre acesta.
"În calitate de autoritate publică, CJ Cluj nu a îndeplinit toate obligaţiile şi formalităţile reglementate prin Legea administraţiei publice locale referitoare la întrunirea şedinţelor ordinare şi nici obligaţiile referitoare la asigurarea transparenţei decizionale. În concret, subliniem faptul că, în procesul de elaborare a actului normativ în discuţie, CJ Cluj nu a efectuat o informare transparentă a publicului cu privire la acţiunea sa, proiectul nefiind publicat printr-un anunţ pe site-ul propriu şi nici afişat la sediul său, într-un loc accesibil publicului. În plus, motivarea proiectului de act normativ este vădit superficială, întrucât, în realitate, nu se prezintă niciun argument cu caracter economic sau de oportunitate care să justifice trecerea imobilelor din administrarea CJ Cluj în administrarea Aeroportului. În mod vădit nelegal s-a menţionat şi faptul că acest proiect de act normativ nu prezintă vreun impact socio-economic şi nici financiar asupra bugetului judeţului, fiind vorba despre imobile cu un amplasament strategic în zona aeroportului, motiv pentru care s-a apreciat că nu se impune derularea unor consultări în vederea elaborării proiectului", mai transmit aceștia.
Reprezentanții UTI mai spun "că în măsura în care va avea loc adoptarea proiectului, compania va lua toate măsurile şi va întreprinde toate demersurile care se impun din punct de vedere juridic, în scopul protejării drepturilor sale recunoscute prin contractul de concesiune, inclusiv dar fără a se limita la formularea unei acţiuni în justiție în vederea suspendării executării şi respectiv a anulării dispoziţiilor vătămătoare care ar putea fi cuprinse în hotărârea ce va fi adoptată de CJ Cluj".
SC UTI Parking & Hotel Management S.R.L. s-a angajat să construiască un parking auto suprateran cu o capacitate de 1.470 de locuri de parcare şi o suprafaţă construită desfăşurată de 37.800 de metri pătraţi. De asemenea, firma s-a obligat să realizeze şi o extindere a parcării existente la o capacitate minimă de 530 de locuri de parcare, în suprafaţă de circa 17.550 de metri pătraţi, lucrare deja executată şi dată în folosinţă încă din anul 2011, şi pentru care Consiliului Judeţean Cluj percepe o redevenţă totală anuală pentru exploatare în sumă de 66.250 de euro.