Actualitate
5 etaje nu mai sunt suficiente. Consiliul Judeţean Cluj îşi “trage” încă un sediu şi mai angajează o armată de funcţionari. Tişe îşi face propriul Corp de Control
Cele cinci etaje în care îşi desfăşoară activitatea în prezent funcţionarii din Consiliul Judeţean Cluj se pare că sunt total insuficiente, drept urmare, un nou sediu se va ridica în apropiere. Iar noua clădire va avea nevoie de noi angajaţi.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a solicitat Primăriei să îi dea un teren de lângă actualul sediu al instituţiei, Calea Dorobanţilor 106, pentru extindere.
De ce este nevoie de această extindere? Tişe spune că extinderea activității aparatului de specialitate al Consiliului Județean Cluj, înființarea Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat al Județului Cluj şi a Direcției de Administrare și Exploatare a Stadionului Cluj Arena şi necesitatea extinderii spațiilor de depozitare a fondului arhivistic gestionat de Consiliul Județean Cluj fac necesară construirea unui sediu nou.
“Activitatea aparatului de specialitate al Consiliului Județean Cluj se desfășoară în imobilele de pe Calea Dorobanților nr. 106, strada Memorandumului nr. 21 (Serviciul- Centrul de Promovare și Informare Turistica) str. Al. Vaida Voievod nr. 53-55 (Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat al Județului Cluj) și str. Parcului (Direcția de Exploatare a Stadionului Cluj Arena) și situarea în patru locații generează anumite disfuncționalități în derularea activității. Documentele Consiliului Județean Cluj în perioada 1992 - prezent, sunt depozitate în subsolul clădirilor de pe Calea Dorobanților şi strada Iașilor, precum și în sediul Bibliotecii Județene Octavian Goga. Fondul arhivistic al Regiei de Administrare a Domeniului Public și Privat al județului Cluj este depozitat în Răscruci. Această dispersare a depozitelor de arhivă, faptul că spațiile afectate acestora nu sunt construite și dotate în mod expres cu această funcțiune, crează disfuncționalități”, se arată în proiectul de hotărâre prin care Consiliul Judeţean cere teren de la Primăria Cluj-Napoca şi care va fi discutat în şedinţă vineri.
Actualul sediu al Consiliului Judeţean se întinde pe o suprafaţă de 2.300 mp.
“Pentru realizarea unor lucrări de investiții de extindere a sediului Consiliului Județean Cluj a fost identificat terenul situat pe Calea Dorobanților f.n., aflat în proprietatea publică a municipiului Cluj-Napoca. Terenul necesar are aproximativ suprafața de 3.000 mp (suprafaţă ce conţine atât teren construibil cât și taluz) din terenul în suprafață totală de 28.888 mp. Determinarea exactă a suprafeței de teren necesară se va stabili în baza unei expertize cadastrale achiziționată de Consiliul Județean Cluj”, se mai arată în documentul citat.
Terenul în cauză este situat între actualul sediu al Consiliului Judeţean şi Biblioteca Județeană Octavian Goga, teren viran, folosit în prezent ca parcare.
Deocamdată nu se ştie cum va arăta noul sediul sau la cât se ridică investiţia.
Consiliul Judeţean Cluj a inaugurat prezentul sediu în august 2011, după ce a funcţionat ani buni în clădirea Prefecturii de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989. Clădirea este situată pe strada Dorobanţilor, chiar lângă Biblioteca Judeţeană "Octavian Goga". Costurile actualului sediu s-au ridicat la 16,1 milioane de lei. În prezent, clădirea are cinci etaje.
Ce este un nou sediu fără angajaţi care să-l populeze
Tot pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Judeţean de vineri se află şi un proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei ca urmare a reorganizării activităţii aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean.
Ultimul stat de funcţii al Consiliului Judeţean Cluj a fost aprobat în octombrie 2016 şi cuprinde un număr de 283 posturi, iar în urma reorganizării aparatului de specialitate al Consiliului Județean Cluj numărul de posturi se va majora la 310.
Noutatea o constituie înfiinţarea unui Serviciu Corp Control al preşedintelui Alin Tişe care va avea ca şi atribuţii: desfășurarea de controale tematice dispuse de preşedintele Consiliului Judeţean, verificarea activității membrilor consiliilor de administrație care funcţionează în subordinea Consiliului Județean, verificarea activității manageriale desfăşurată la nivelul structurilor aparatului de specialitate şi la instituţiile care funcţionează în subordinea CJ, verificarea sesizărilor adresate conducerii CJ și se “autosesizează în legătură cu neregulile şi abaterile de care ia cunoştinţă în timpul controlului și sesizează alte instituţii cu privire la neregulile constatate şi care fac obiectul atribuţiilor acestora în aplicarea măsurilor ce se impun”, monitorizarea activității instituţiilor care funcţionează în subordinea CJ Cluj.
Reamintim că, recent, fost şef “Doi şi-un sfert” a fost angajat expert la cabinetul lui Alin Tişe, preşedintele CJ Cluj. Călin Cotârlă, fost şef la Direcţia de Informaţii şi Protecţie Internă (DIPI, fosta unitate militară „Doi şi-un sfert”), este angajat ca şi expert la Consiliul Judeţean Cluj în cadrul cabinetului preşedintelui Alin Tişe. Detalii aici