Actualitate

Compania de Drumuri face teste cu pendulul pe Autostrada Sebeş-Turda să vadă dacă e dreaptă

“Cele două loturi din Autostrada Sebeș-Turda nu pot fi recepționate, în ciuda a ce spun toţi cei care dau filmuleţe din dronă”, declara recent ministrul Transporturilor, Lucian Şova. În aceste zile, pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii se fac teste de planeitate şi de rugozitate.

Potrivit Companiei de Drumuri, testele de planeitate efectuate în aceste zile de o echipă mixtă coordonată de DRDP Iași, pe loturile 3 și 4 Sebeș –Turda, reprezintă „o nouă verificare de măsurare a planeității și rugozitătii drumului, în profil longitudinal”.

„Actualele teste de planeitate sunt efectuate cu dreptarul de 3 m (LATA), un dispozitiv atestat metrologic, care arată cu o acuratețe de 100 % nivelul de uniformitate al căii de rulare, pe suprafața măsurată, sub acest dreptar și se exprimă în mm. Rugozitatea este măsurată pe lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda cu pendulul, un instrument de asemenea atestat metrologic, care oferă informații relevante despre aderența căii de rulare. Testele care se realizează acum pe cele două loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda au ca scop să ofere CNAIR siguranța că antreprenorii și-au respectat  exigențele calitative, asumate prin proiectele proprii. Se dorește să se stabilească și dacă modul în care au fost executate lucrările respectă exigențele minime de calitate prevăzute de reglementările tehnice și de legislața în vigoare. Aceasta în contextul în care verificările complexe, efectuate anterior au arătat o posibilă nerespectare de către constructori a propriilor proiecte și a exigenţelor minime care derivă din reglementările tehnice în vigoare”, transmite Compania de Drumuri.


Ministrul Transporturilor spunea că pe 21 iunie a expirat termenul de predare a Lotului 4 din Autostada Sebeș-Turda, dar nu a primit nicio notificare din partea constructorului.

“(...) Cu atât mai rău la cele două loturi de pe Sebeş-Turda, unde, deşi pare că-i gata autostrada, nu este gata, pentru că nu poate fi recepţionată şi nu din motive extravagante, să spun aşa, deşi legal corecte, că ar lipsi nu ştiu ce clanţă la un centru de întreţinere, ci pentru că, pe măsură ce se fac nişte evaluări prealabile din perspectiva calităţii asfaltului, de exemplu la unul din loturi, rezultatele nu sunt dintre cele încurajatoare. Şi, dacă ar fi altfel, în ciuda a ce spun toţi cei care dau filmuleţe din dronă, am avea notificare din partea antreprenorilor să ne prezentăm la recepţie. Pe 21 iunie a expirat termenul de predare la lotul 4 şi nu am primit nicio notificare. Dacă cineva se va uita cu atenţie, va vedea că pe un lot se fac controale mai amănunţite, pe celălalt lot se repară taluzuri, deci încă se lucrează - şi nu îi încurcă nimeni şi, culmea, ne rugăm de ei să facă documentaţiile să îşi ia şi banii”, spunea Şova.


Lotul 3 tranzitează judeţul Alba şi are o lungime de 12,45 de kilometri, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, iar lotul 4 al autostrăzii are o lungime de 16,3 kilometri şi costă 470 milioane lei, fără TVA.

Autostrada A10 între nodurile Turda și Aiud este pregătită pentru a primi traficul rutier, au anunțat membrii Asociației Pro Infrastructură (API). Mai mulți șoferi au amenințat cu proteste dacă Compania de Drumuri nu va face recepția lucrărilor.

Ultimele Stiri
abonare newsletter