Actualitate

Tişe nu se lasă. CJ plăteşte peste 12.000 de € pentru O NOUĂ EXPERTIZĂ la pista aeroportului

Consiliul Judeţean Cluj plăteşte peste 12.000 de euro pe servicii de expertiză tehnică la pista aeroportului. Reprezentanţii instituţiei insistă să spună că la acest obiectiv s-au făcut lucrări de mântuială.

Potrivit caietului de sarcini, expertiza va cuprinde expertizarea tehnică a proiectului care a stat la baza execuţiei lucrărilor şi expertizarea tehnică a execuţiei lucrărilor.

“Experţii tehnici vor stabili investigaţiile şi determinările necesare în vederea realizării raportului de expertiză. În termen de două zile de la vizionarea obiectivului, expertul tehnic va comunica achizitorului investigaţiile necesare (atât ca tip de investigaţie, cât şi ca anvergură – număr, adâncime) prin care se va urmări obţinerea tuturor informaţiilor care să-i permită prestatorului să răspundă la cerinţele caietului de sarcini. În această etapă, expertul tehnic va menţiona prin documentul prin care va indica investigaţiile necesare şi cerinţa beneficiarului/ scopul care va fi satisfăcut prin fiecare investigaţie în parte solicitată şi va justifica anvergura investigaţiilor solicitate în mod corespunzător. Aceste informaţii vor sta la baza achiziţionării de către Consiliul Judeţean a serviciilor pentru realizarea investigaţiilor printr-un contract distinct”, se precizează în caietul de sarcini.


Demararea obiectivului de investiţie s-a realizat în anul 2015 de către SC Geo Arc SRL, Ilfov.

Consiliul Judeţean susţine că în DALI şi în proiectul tehnic elaborat în 2015 se precizau următoarele: “calea de rulare prezintă deteriorări/degradări datorită vechimii de peste 45 de ani în exploatare, a creşterii traficului aerian şi a aeronavelor de capacitate mare care operează pe aeroport. Aceste degradări a suprafeţei de mişcare constau în crăpături, fisuri, eroziuni etc.”.


“În urma auditului efectuat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română desfăşurat în perioada septembrie-octombrie 2014, calea de rulare Delta şi platforma APRON 1 au fost încadrate ca şi elemente de infrastructură care prezintă factor de risc major la operare, fapt ce conduce la necesitatea executării de lucrări de reparaţii. Lucrările au fost autorizate în 2015, dar, în 2018, Comisia de recepţie finală a obiectivului de investiţii a constatat o aparentă calitate precară a intervenţiilor (fiind prezente reparaţii la reparaţii, desprinderi de materiale)”, susţine Consiliul Judeţean.

Prin expertiză, Consiliul Judeţean cere verificarea calitativă a lucrărilor executate, respectiv stabilirea conformităţii acestora cu prevederile/cerinţele din cadrul proiectului tehnic, verificarea cantitativă a lucrărilor executate, inclusiv inventarierea lucrărilor executate, verificarea materialelor puse în operă, catalogarea fisurior şi microfisurilor identificate în conformitate cu normativele în vigoare


“Expertiza va detalia lucrările executate de calitate necorespunzătoare, dacă e cazul, cauza care a condus la executarea de lucrări necorespunzătoare, dacă este cazul, modul în care aceste cauze mai pot genera defecţiuni şi degradări în viitor, măsuri de înlăturare a defectelor, măsuri de remediere a neconformităţilor”, se mai menţionează în caietul de sarcini.

Recent, presa a semnalat despre un document semnat de Alin Tișe și alți funcționari din cadrul Consiliului Județean Cluj, înregistrat la Autoritatea Aeronautică Română, cu informații absolut șocante, cea mai tare fiind aceea că în orice moment pe noua pistă de aterizare/decolare, investiție inaugurată în 2013, care a costat 40 de milioane de euro, se pot produce catastrofe aeriene, care s-ar solda cu zeci sau sute de morți.


Detalii aici.

abonare newsletter