Actualitate
Elevii și meditațiile. Părerea Ministrului Educației
Ecaterina Andronescu, Ministrul Educației, prezentă la Cluj pentru inaugurarea noului sediu al Inspectoratului Școlar Județean a vorbit despre problematica meditațiilor.
Andronescu nu are o părere bună despre meditații, mai ales în cazul în care elevul plătește pentru ore în particular chiar profesorul care îi predă la clasă și că ar urma să apară reglementări în acest sens.
„Sigur, nu putem să învinovăţim profesorii, sau numai profesorii. În egală măsură, sunt foarte mulţi părinţi care fac presiune asupra profesorilor pentru aceste ore de meditaţii în particular. Am discutat de multe ori în minister că nu este etic, şi acest lucru va trebui să îl precizăm foarte clar şi în lege, deşi este exprimat prin ordin de ministru, ca elevii din clasa profesorului să fie meditaţi de acest profesor. Acest lucru mi se pare că este de neacceptat. Aşa cum de neacceptat mi se pare şi faptul că o învăţătoare de la o clasă îşi ia copiii la propriul after school. Şi acest lucru nu ar avea ce căuta, pentru că de asemenea creează suspiciunea, cel puţin, că elevii aceia sunt preferenţial trataţi. Şi acest lucru nu trebuie să existe în şcoală", a spus ministrul Educaţiei.
Întrebată dacă i se pare normal ca elevi din ciclul primar să ia meditaţii, ministrul a precizat că aceasta este o atitudine a părinților, care nu va fi influențată de părerea ei. Oficialul a explicat că ar fi necesare măsuri, deoarece apar de la vârste tot mai fragede decalaje între copii.
„Dacă răspunsul meu este nu mi se pare normal să nu credeţi că de mâine părinţii vor încerca într-o măsură mai mică să îşi trimită copiii la meditaţii. Cred că încet-încet şi cu întărirea pregătirii şcolare pe care trebuie să o avem în vedere vom diminua şi acest fenomen, pentru că aş putea să îl numesc în felul acesta. Am constatat, din evaluările pe care le avem, că începând chiar de la clasa a II-a apar decalaje între copiii care aparţin aceleiaşi generaţii. Şi aceste decalaje, dacă ar fi să luăm linia orizontală, cresc pe măsură ce ne îndepărtăm de clasa a II-a spre clasa a VIII-a. Şi ajungem să fie la clasa a VIII-a să fie aproape de nerecuperat", a spus Ecaterina Andronescu.
O soluţie pentru remedierea acestei situaţii ar fi, în opinia ministrului, introducerea unor ore remediale pe care să le facă profesorii şi învăţătorii.
"Sigur că nu putem să stăm cu mâinile încrucişate să spunem nu este nimic de făcut. O să rugăm doamnele şi domnii profesori, doamnele învăţătoare, să înceapă chiar din ciclul primar acele ore remediale, ca să putem să micşorăm aceste decalaje, în aşa fel încât să nu ajungem la clasa a VIII-a să constatăm că din 142.000 de elevi, câţi au fost anul trecut, 55.000 nu au luat măcar cinci la matematică", a spus ministrul.