Actualitate
Se modernizează sau nu Podul N? Boc: Doar noi, muritorii de rând, vedem că nu se lucrează
Clujenii se plâng că lucrările pentru modernizarea pasajului denivelat „Nod N” înaintează prea încet. În replică, primarul Emil Boc spune că doar muritorii de rând văd că la pod nu se lucrează.
Primarul Clujului spune că a cerut muncitorilor să nu blocheze o bandă de circulație și le-a transmis celor care susțin că în zonă nu se lucrează că există niște etape care trebuie respectate.
“Am comunicat foarte clar ca dimineața când vine lumea spre Cluj să tragă balizele și să nu blocheze o bandă de circulație, mă refer pe axa principală, pe Calea Florești. În ce privește lucrările de sus de la pod, vreau să știți, chiar dacă pare că nu se lucrează în fiecare moment, acolo sunt niște etape de lucru care presupun trecerea unei perioade de timp de la proceduri cu ciment, armări și așa mai departe, consolidări, care presupun de la realizare până la etapa următoare trecerea unei perioade de timp astfel încât să se consolideze partea de armături. Cei care sunt de specialitate înțeleg acest lucru, noi, muritorii de rând, vedem doar că trece un interval de timp în care vedem practic că nu se lucrează acolo. Dar acea consolidare a podului trebuie făcută conform unor termene stabilite de experții în construcții pentru ca lucrarea să fie certificată din punct de vedere tehnic. Ce am putut diminua ca disconfort, și mă refer la acele balize care erau puse dimineața au fost înlăturate astfel încât să se poată circula normal, partea de deasupra de pe pod, unde s-au făcut lucrări de intervenție, acolo nu avem ce face, trebuie să treacă niște intervale de timp să mergi dintr-o etapă în alta pentru consolidarea podului. Acesta este răspunsul pe care l-am verificat și eu de la specialiști”, a precizat Emil Boc.
În luna februarie, Primăria Cluj-Napoca a anunțat începerea lucrărilor pentru modernizarea Podului „N". Pasajul reprezintă una dintre principalele căi de acces în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea și asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur.
“Organizarea de șantier în vederea începerii lucrărilor a fost demarată și se vor efectua reparații la infrastructura și suprastructura pasajului. La partea superioară a pasajului vor fi refăcute în totalitate calea, hidroizolația, bordurile și trotuarele existente. Fațada pasajului va fi modernizată complet, sistemul arhitectural va fi alcătuit din plăci de aluminiu eloxat pe o structură metalică, ancorată în elementele armate de beton ale pasajului. Parapetul pietonal va fi compus din aceleași tipuri de lamele din aluminiu și panouri din tablă plană perforată”, transmitea la acea dată municipalitatea.
De asemenea, va fi modernizat iluminatul public și va fi instalat sistem de supraveghere video, iar fațada modernizată va avea un sistem de iluminat modern.
La finalizarea lucrărilor pasajul va avea 51,3 m lungime: - partea carosabilă - 18,50 m lățime; - pistă de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă; - trotuare de 1,30 m lățime pe partea dreaptă, respectiv de 1 m lățime pe partea stângă.
“Pe perioada de execuție circulația nu va fi închisă, vor exista doar restricții de circulație pe sensuri, va fi asigurată circulația pietonală și se va lucra sectorial”, preciza Primăria Cluj-Napoca.
Valoarea totală a investiției este de 6.010.214,93 lei fără TVA. Lucrările vor fi realizate de către SC Diferit SRL, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 9 luni de zile.
Pasajul Nod N, care reprezintă legătura dintre cartierele Mănăştur şi Grigorescu, are o vechime de 41 de ani, timp în care nu s-au făcut decât reparaţii minore la cale şi trotuare. Pasajul supratraversează Calea Floreşti-DN 1, fiind situat pe Bulevardul 1 Decembrie 1918.
Despre intrarea în Cluj-Napoca din zona nodului N, Primăria spunea că este mai aglomerată decât șoseaua București-Otopeni, fiind tranzitată zilnic de către 60.000 de mașini. În zona pasajului denivelat de la nodul N, administrația a autorizat și un bloc turn cu 25 de etaje care în prezent se află în șantier.
Despre podul de la nodul N, bicicliștii spun că aici Primăria a construit cea mai periculoasă pistă de biciclete din oraș.
CITEȘTE ȘI
Clujenii, nemulțumiți despre cum înaintează lucrările la podul N: „50 de metri de pod, o eternitate”