Actualitate
Ediție inedită a Marșului Bicicliștilor Clujeni: „Autoritățile locale se limitează la promisiuni!”
O ediție specială a Marșului Bicicliștilor Clujeni (a 140-a din seria lunară începută în septembrie 2007, în continuarea celei anuale începute de CCN în 1998) se va desfășura luni, 3 iunie 2019, la Cluj-Napoca.
Sunt invitați toți clujenii care au bicicletă. Întâlnirea participanților va fi în Piața Unirii, începând cu ora 17:50. Startul efectiv al marșului se va da puțin după ora 18:00, urmând să dureze circa o oră și jumătate.
Este o ediție specială, dedicată Zilei Mondiale a Bicicletei, instituită de Organizația Națiunilor Unite anul trecut, pentru a atrage atenția la nivel global cu privire la faptul că bicicleta este o parte a soluției la problemele mobilității urbane în secolul XXI, dar este încă insuficient promovată de autorități.
Traseul vizează de această dată zona centrală și pericentrala, respectiv cartierul Plopilor și Mănăștur, cu plecare și final în Piața Unirii. Concret, traseul este: Piața Unirii – Bd. Eroilor – Piața Avram Iancu – Bd. 21 Decembrie 1989 – str. Regele Ferdinand – str. G. Barițiu – Parcul Central „S. Bărnuțiu” – al. Stadion – str. Uzinei Electrice – pistă biciclete mal Someș – Parcul Rozelor – Nodul Calvaria – Calea Mănăștur – Calea Moților – str. Petru Maior – Piața Lucian Blaga – str. Napoca – Piața Unirii
Bicicliștii trag un semnal de alarmă municipalității clujene
Este o nouă ocazie de întâlnire, cunoaștere și pedalare în comun a bicicliștilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autorităților locale, publicului și presei de nevoia promovării utilizării bicicletei ca mijloc cotidian de transport în oraș, componentă esențială a mobilității urbane durabile și alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun și deplasarea pietonală, susțin organizatorii.
Astfel, participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa de progres în domeniul infrastructurilor biciclistice, anul 2018 fiind unul de stagnare, iar primul trimestru din 2019 la fel, autoritățile locale limitându-se la promisiuni și la refacerea câtorva marcaje de piste vechi.
„S-a menținut calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste și menținându-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficentă la lipsa de continuitate, de la prezența diverselor obstacole la marcaje și indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier”, susțin cei de la Clubul de Cicloturism Napoca (CCN).