Actualitate
Consecinţele “experţilor” plantaţi de Tişe în Consiliul de Administraţie de la Aeroport. Cursă aeriană, ÎNTÂRZIERE de 2 ORE. Aterizările sunt LIMITATE
Zborul Constanţa-Cluj a avut, marţi, o întârziere de 2 ore. Aeronava nu a putut ateriza din cauza unor restricţii de rulare pe vechea pistă a aeroportului. Conducerea Aeroportului a cerut de nenumărate ori Consiliului Judeţean o cale de rulare nouă, dar membrii din Consiliul de Administraţie de la Aeroport, impuşi de Tişe, au refuzat.
Aeronava Blue Air, care a plecat marţi la 15.30 din Constanţa, trebuia să aterizeze pe Aeroportul Internaţional Cluj o oră mai târziu, dar a aterizat cu două ore întârziere, la ora 18.30. Printre motive se află şi faptul că ROMATSA a impus o serie de restricţii, în sensul că numărul de aterizări pe oră sunt limitate. De ce aceste limitări? Din cauza pistei vechi, care în prezent este folosită ca şi cale de rulare.
Conducerea Aeroportului a cerut de nenumărate ori Consiliului Judeţean o cale de rulare nouă, dar s-au izbit de nenumărate refuzuri.
“Au avut şi ei motive, dar şi din cauza căii de rulare de la noi au fost întârzieri. Cei care s-au opus unei căi de rulare (…) Apar întârzieri şi din cauza căii de rulare. Avioanele nu pot rula pe pista veche. Sunt limitate numărul de aterizări pe oră. Grigoriu (n.red. Valentin) şi Persu (n.red. Daniel) s-au opus la construirea unei noi căi de rulare”, a declarat pentru Monitorul de Cluj Iuliu Pop, director adjunct în cadrul Aeroportului Internaţional Cluj.
Reamintim că la şedinţa de Consiliu Judeţean de la sfârşitul lunii mai, David Ciceo, directorul Aeroportului “Avram Iancu” Cluj-Napoca, a cerut o nouă cale de rulare.
“În ce priveşte calea de rulare, adică vorbim de pista veche în funcţiune din 1968, ne-a impus imperativ Autoritatea Aeronautică Civilă să facem o cale de rulare nouă până în 2020, avem documente în acest sens, au fost prezentate Consiliului de Administraţie. Consiliul de Administraţie nu vrea să ţină cont de documentele (…) Din punct de vedere a căii de rulare este obligatoriu să o înlocuim. În cazul în care nu facem o cale de rulare nou, traficul va scădea cu 50% conform estimărilor ROMATSA. Pentru această cale de rulare putem obţine 7 milioane euro fonduri europene nerambursabile, Ministerul Transporturilor insistent a solicitat să îi transmitem hotărârea Consiliului de Administraţie şi hotărârea de Consiliu Judeţean cu aprobarea bugetului pentru acest obiectiv de investiţii. Prin faptul că, în mod nejustificat, în ultima şedinţă, cei trei membri ai Consiliului de Administraţie prejudiciază în mod intenţionat aeroportul, traficul va scădea cu 50%, calea de rulare este obligatoriu să o înlocuim. Efectiv, prin neadoptarea acestor investiţii, se sabotează aeroportul, se pune în pericol traficul şi siguranţa”, spunea Ciceo.
În replică, Daniel Persu, membru la acea vreme în Consiliul de Administraţie la Aeroport, a susţinut că prioritatea e prelungirea pistei şi nu o nouă cale de rulare.
“Noi mereu am spus că ne dorim o cale de rulare paralelă cu pista nouă, merem am spus că ne dorim un terminal nou, dar din punctul nostru de vedere, cred că prioritatea zero este pista. Întâi trebuie să prelungim pista la 2.500 metri. Trebuie o prioritizare a investiţiilor. Ne dorim dezvoltarea aeroportului, dar nu oricum şi oricând”, spunea Persu.
Între timp, judecătorii clujeni au decis să anuleze hotărârea Consiliului Judeţean prin care a fost schimbată componenţa Consiliului de Administraţie de la Aeroport. Astfel că cei trei noi membri numiţi de Tişe, Daniel Persu, Diana Rădulescu şi Valentin Grigoriu nu mai fac parte din CA-ul Aeroportului.
Magistraţii au arătat că prin numirea lui Daniel Persu, Dianei Rădulescu şi a lui Valentin Grigoriu (primii doi fără nicio experienţă în domeniul aviatic), Consiliul Judeţean a emis acte nelegale care afectează siguranţa traficului aerian şi care duc la destabilizarea Aeroportului.