Actualitate
6.000 de spectatori la Festivalul Internațional „Puck” de la Cluj-Napoca
Festivalul Internațional „Puck” 2019 a ajuns la final.
6.000 de spectatori la Festivalul Internațional „Puck” de la Cluj-Napoca, foto: Nicu CherciuCea de-a 18 ediție a Festivalului Internațional „Puck” a reunit, între 14 și 18 octombrie, la Cluj-Napoca, în jur de 50 evenimente, artiști din Canada, Japonia, Spania, Grecia, Ungaria, Italia și România, studenți și directori de teatre din toată țara.
Numărul total al spectatorilor prezenți la toate manifestările din cadrul ediției din acest an a festivalului este de aproximativ 6.000, potrivit unui comunicat de presă remis de Consiliul Județean Cluj. Au avut loc spectacole pe scenele Teatrului Național, Operei Naționale, Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima”, Casei de Cultură a Studenților, Facultății de Teatru și Film din cadrul UBB și Teatrului de Păpuși „Puck”.
De asemenea, în fiecare seară au avut loc reprezentații ale studenților de la patru universități. Este vorba de Facultatea de Teatru și Film din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” (UBB), Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) „I.L. Caragiale” din București, Universitatea de Artă Teatrală și Film din Budapesta (Ungaria) și Universitatea de Arte din Târgu Mureș.
Cea de-a doua ediție a proiectului „Întâlnirea studenților păpușari” a fost realizată cu sprijinul Primăriei municipiului Cluj-Napoca și a mai inclus atelierul „Stop Motion in Puppetry” susținut de artista canadiană Magali Chouinard. La acestea s-a adăugat workshopul de „Commedia dell’arte” susținut de artistul italian Gaspare Nasuto, toate cu intrare gratuită, precum și „Poethree”, un concept relativ nou, foarte în vogă în rândul tinerilor din întreaga lume, cu multe momente interactive de poezie și muzică, organizat în cadrul festivalului de Poethree Collective din Cluj-Napoca.
O noutate a ediției a fost „Întâlnirea artiștilor păpușari maghiari”, proiect care a reunit la Cluj-Napoca artiști profesioniști din România și Ungaria, precum și studenți și cadre didactice din cele două țări. Proiectul a fost realizat cu sprijinul Departamentului pentru Relații Interetnice (DRI) din cadrul Guvernului României.