Actualitate

Traficul din zona Gării, strangulat de incompetența CFR SA? 1.5 mp, motiv de dispută între feroviari și Primăria Cluj-Napoca

Căile Ferate Române (CFR) își arată, din nou, dacă mai era cazul, incompetența. Un proiect simplu, dar care ar oferi o gură de oxigen traficului din Cluj-Napoca este blocat de CFR SA, afirmă municipalitatea.

Traficul din zona Gării, strangulat de incompetența CFR SA? 1.5 mp, motiv de dispută între feroviari și Primărie Traficul din zona Gării, strangulat de incompetența CFR SA? 1.5 mp, motiv de dispută între feroviari și Primărie

Clujenii își manifestă tot mai des și mai vehement nemulțumirea privind existența trecerii de pietoni din Piața Gării, în fața căreia se blochează întreg traficul ce vine dinspre strada Horea. Deși ar rezolva imediat problema, Primăria municipiului Cluj-Napoca este legată la mâini din pricina companiei feroviare, susține viceprimarul Dan Tarcea, care întârzie de luni bune să cedeze o bucățică mică de teren pentru construirea unui lift și instalarea unor scări rulante la pasajul pietonal modernizat în urmă cu doar câțiva ani.

„Este foarte adevărat (n.red. că se blochează traficul), am semaforizat trecerea de pietoni de pe Horea. Acea trecere de pietoni poate fi desființată în momentul în care vom avea lift și scări rulante la pasajul de la Gară. Din păcate, suntem în discuții extrem de lungi și complexe pentru un metru pătrat pe care trebuie să ni-l dea CFR-ul ca să putem face liftul și scările rulante. Sunt multe persoane în vârstă care, mai ales dacă sunt cu bagaje, nu pot coborî sau urca scările, am avut foarte multe reclamații în această direcție”, a declarat Tarcea, la un post de radio local.


„Trebuie să facem mai întâi liftul și scările! (...) CFR e stat în stat, foarte-foarte greu am avut colaborări cu CFR, o companie extrem de importantă pentru statul român, care va prelua, cred, o bună parte din trafic în următoarea perioadă. Din păcate, lucrurile merg greu, sunt prea multe departamente. Aceste aprobări trebuie să le obținăm de la Cluj, apoi merg la București, vă dați seama, stăm mai bine de 6 luni pentru 1,5 metri pătrați”, a mai punctat viceprimarul.

Nu este prima oară când CFR SA pune frână proiectelor municipalității. Vă reamintim că modernizarea de la podul Locomotivei este blocată tot de incompetența CFR, care întârzie de mai bine de un an să vină cu avizul privind întreruperea energiei electrice pentru locomotive. Municipalitatea încă așteaptă calculația privind diferența de preț dintre locomotivele electrice și cele diesel.


CITEȘTE ȘI: Lifturile şi scările rulante de un milion de euro din Piaţa Gării mai aşteaptă

CITEȘTE ȘI: CFR Infrastructură, făcută PRAF! Peste 1.000 de restricții de viteză în țară, între Cluj-Napoca și Dej se circulă cu viteza melcului de livadă

abonare newsletter