Actualitate
Lucrări mai scumpe la podul Porțelanului din cauza zăcământului de sare. „Altă soluție, alte costuri. Lucrurile merg mână în mână”
Se pare că 1,6 milioane de euro nu sunt suficiente pentru modernizarea podului Porțelanului. Din cauza zăcământului de sare găsit la fața locului, lucrările nu vor fi gata la timp, iar colac peste pupăză, costurile cu modernizarea vor crește. odul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri.
La începutul lunii decembrie, constructorii au descoperit în timpul lucrărilor la podul Porțelanului un zăcământ de sare. Din această cauză, termenul de finalizare a podului rutier, programat pentru luna mai a anului viitor, va fi prelungit.
Viceprimarul Dan Tarcea spune că până la finalul anului se va da drumul la circulația pietonală.
„La podul Porțelanului am identificat un zăcământ de sare, la o adâncime de 14 metri până la 20 de metri. Proiectanții au găsit o soluție să mergem mai departe cu acest zăcământ de sare și să găsim soluția tehnică. Estimez că în acest an vom da drumul la circulația pietonală pe pod pentru că podul vechi e deja gata. Avem o întârziere de câteva luni. Sperăm cu constructorii să putem recupera această întârziere, astfel încât undeva la jumătatea anului viitor să putem da în folosință acest pod. Nu pot să vă spun încă calendarul pentru că nu este bătută în cuie această soluție tehnică și nu știu cât poate să ne întindă această soluție”, a spus Tarcea.
Viceprimarul Clujului mai spune că, având în vedere că vorbim de o altă soluție tehnică decât cea de la momentul licitației, vor crește și costurile cu modernizarea obiectivului.
„Trebuie făcuți niște piloți forați în zonă pentru a străpunge acest strat de sare și a ajunge în zona de fundare și care să reziste. Trebuie să facem pe ambele maluri, dar acești piloți forați nu durează o veșnicie, durează câteva săptămâni, o lună, două în plus față de termenul inițial asumat. Cresc și costurile, sunt proceduri normale, logice, dacă ai altă soluție de fundare și trebuie să faci ceva suplimentar trebuie să crească și costurile, oarecum lucrurile merg mână în mână. Soluția tehnică este diferită de cea de la licitație. E oarecum logic că dacă avem altă soluție să crească și costurile, dacă această soluție este mai scumpă”, a spus viceprimarul.
Firma Diferit SRL, aceeași firmă care a construit Pod Traian, se ocupă și de modernizarea Podului Porțelanului.
Valoarea totală a investiţiei este de 7,16 milioane de lei cu TVA inclus. Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.
“Podul va avea două benzi de circulaţie, va avea piste pentru biciclete, va avea spaţiu pietonal, va fi suprailuminat, deci practic va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea.