Actualitate

Tinerii români investesc de 17 ori mai mult în băutură decât în cultură

Tinerii români investesc de 17 ori mai mult în alcool decât în cultură, arată un studiu recent.

Cei mai mulți preferă berea, însă piața băuturilor spirtoase a ajuns la un record al ultimilor 5 ani.

Aproape 70 de lei lunar. Aceasta este suma pe care o cheltuie pe alcool tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.


Datele arată că tot această categorie este dispusă să plătească cel mai mult pe astfel de produse. Totuși, românii țin cont de mai multe criterii atunci când cumpără băuturi alcoolice. Primul criteriu este prețul, urmat de brand și promoții.

Cheltuielile pentru alcool par imense dacă le comparăm cu cele pentru cultură, ale tinerilor: 4 lei pe lună.


Marius Luican, realizator studiu: „Sub 1% din bugetul românilor merge către zona de cultură, către cărți, un bilet la film măcar, sumele sunt foarte mici”.

În România, cea mai consumată băutură alcoolică este berea, preferată de o treime dintre consumatori.


Totuşi, în ultimii 5 ani, piața băuturilor spirtoase a explodat și a ajuns la 700 de milioane de euro.

Marius Luican, realizator studiu: „Dacă mergem către tinerii din mediul urban ei consumă băuturile spirtoase în cocktail-uri. Cifrele pe bauturi spirtoase, având o zonă atât de mare nefiscalizată de 50-60% ne spun faptul că volumele consumate de români sunt substanţial mai mari decât cifrele oficiale”.


România ocupă locul 5 în topul țărilor europene unde tinerii consumă excesiv alcool.

Nu puține sunt situțiile în care minorii reușesc să cumpere alcool, chiar dacă acest lucru este interzis.


Anual, în România, se produc peste 500 de milioane de litri de vin, iar asta ne clasează pe locul 6 în Europa. În plus în fabricile noastre se produc an de an 1,8 miliarde de litri de bere, cantitate ce pune țara noastră pe locul 9 în Uniunea Europeană.

abonare newsletter